انتقاد رییس اداره ارشاد اراک از برگزاری ضعیف هفته فرهنگی این شهر

به گزارش اخبار روزانه استان مرکزی ، وحید زندوکیلی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اراک در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) – منطقه مرکزی – درخصوص برنامه‌های اجرا شده در هفته فرهنگی شهرستان اراک اظهار کرد: شاخص‌ترین برنامه‌ای که در این هفته توسط اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان اجرا شد شرکت در نمایشگاه هفته فرهنگی بود که از ۱۱ تا ۱۷ مهرماه در پارک شهدای گمنام برگزار شد.

وی افزود: حضور در این نمایشگاه در قالب هشت غرفه در زمینه‌های خوشنویسی، آموزش گویندگی و فن بیان، معرق، طراحی و نقاشی با حضور هنرمندان حاذق صورت گرفت و غرفه گویندگی و خوشنویسی به قدری مورد استقبال بازدیدکنندگان قرار گرفت که حتی در زمان‌هایی مسیر تردد نمایشگاه را محدود می‌کرد.

زندوکیلی برگزاری شب‌های فرهنگی با حضور هنرمندان که مورد استقبال جمع کثیری از مردم قرار گرفته بود و همچنین اجرای مسابقات با جوایزی همچون کتب نفیس و حواله‌های سینما به همراه خانواده را بخش دیگری از برنامه های برگزار شده توسط ارشاد در هفته فرهنگی اراک عنوان کرد.

وی اضافه کرد: از بین ۱۰ طرحی که برای لوگوی هفته فرهنگی اراک به ستاد ارسال شده بود طرح ارسالی از سوی ارشاد اراک که از توسط حمید نجاتی از هنرمندان حوزه هنرهای تجسمی طراحی شده بود مورد قبول قرار گرفت و در کلیه برنامه ها از این لوگو استفاده شد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اراک برگزاری جشنواره غذا در حمایت از ایتام با همکاری موسسه فرهنگی امام رضا(ع) در مجتمع ستارگان را از دیگر برنامه‌هایی عنوان کرد که بسیار مورد توجه شهروندان قرار گرفت.

وی در ادامه به ورک شاپ روز جهانی کودک و برگزاری نمایشگاه خوشنویسی شکسته‌نویسی با عنوان همدلان در فرهنگسرای آیینه اشاره کرد و درخصوص اثرگذاری این هفته گفت: برگزاری چنین هفته‌ای در شهرستان‌ها برای معرفی پتانسیل‌های فرهنگی بسیار مطلوب و طرح خوبی است، اما نیاز است که کار بیشتری در راستا صورت گیرد.

زندوکیلی با اشاره به اینکه کلیه برنامه‌های محتوایی هفته فرهنگی شهرستان اراک با محوریت ارشاد و پشتیبانی سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری، میراث فرهنگی و فرمانداری انجام گرفت، گفت: اما در این بین برخی دستگاه‌های اجرایی به خوبی وارد نشدند و برنامه های روتین خود را در قالب هفته فرهنگی به اجرا درآوردند.

وی تصریح کرد: در کنار برگزاری نمایشگاه جشنواره آش نیز برگزار شد و رسانه های استان بویژه صداوسیما به جای توجه بیشتر به نمایشگاه دستاوردها تمام تمرکز خود را صرف پوشش جشنواره آش و حتی پخش مستقیم آن کرده بودند که البته مراتب گله‌مندی خود را به این روند اعلام کردیم.

رئیس ارشاد شهرستان اراک با تاکید بر اینکه در برگزاری چنین هفته‌هایی باید توجه بسیاری به خروجی و برآورد عملکرد صورت گیرد، گفت: با وجود استقبال بسیار خوبی که از سوی شهروندان صورت گرفت، اما دستگاه‌ها با قدرت وارد نشدند و خروجی در حد انتظار نبود. برای سال‌های آینده باید تلاش بیشتری در این راستا صورت گیرد.

ممکن است بپسندید...

۱ دیدگاه

  1. مهدی گفت:

    صداوسیما به عنوان رسانه ای بومی عمل نمی کند.
    شاهدمثال اینکه شهروندان بسیاری علاقه مند هستند اراک و استان مرکزی در لیگ های معتبر ورزشی نماینده داشته باشد.
    اما جای خالی حمایت رسانه های استان به خصوص صداوسیما در این زمینه قابل تأمل است.
    چرا مسابقات فوتبال لیگ آزادگان از شبکه های بومی سایر استان ها به صورت زنده پخش می شود اما در استان ما نه؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.