۳۵۰کانون مساجد مرکزی مجری اوقات فراغت تابستان ۹۵

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی گفت: ۳۵۰ کانون فرهنگی هنری مسجد در سطح استان مرکزی، اوقات فراغت نوجوانان و جوانان را در تابستان ۹۵ پوشش می‌دهند.

به گزارش اخبار روزانه استان مرکزی، حجت الاسلام مصطفی ذوالفقاری مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی در خصوص برنامه های اوقات فراغت مساجد استان مرکزی به خبرنگار خبرگزاری شبستان در اراک گفت: تفاهم نامه فرهنگی سالانه کانون های مساجد به طور جداگانه در هر یک از شهرستان ها با حضور مسئول و کارشناسان دبیرخانه به امضا رسیده است.

وی افزود: در جلسات عقد تفاهم نامه بر ثبت مستند و مداوم فعالیت های کانون ها در قالب گزارش تاکید شد و با توجه به ارسال گزارش وفعالیت های مکتوب و ارسالی به دبیرخانه سرانه کانون ها واریز می شود.

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد مرکزی تصریح کرد: کانون های مساجد همزمان با فرارسیدن اوقات فراغت، برنامه‌های متنوعی با موضوع قرآنی، فرهنگی، هنری، آموزشی، اعتقادی، ادبی، ورزشی، علمی و اردویی برای نوجوانان و جوانان و دیگر علاقه‌مندان تدارک دیده شده است.

وی افزود: تربیت نیروی توانمند انسانی، ارتقای باورهای دینی، رشد اخلاقی و کاهش آسیب‌های اجتماعی از جمله اهداف برگزاری کلاس‌های غنی سازی اوقات فراغت در پایگاه‌های مساجد استان مرکزی است.

این مقام مسئول تصریح کرد: یکی از محورهای برگزاری برنامه‌های غنی سازی اوقات فراغت تابستانی، تحقق شعار سال مبنی بر اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل است که قطعا در این زمینه نیز اقدامات اساسی صورت گرفته و شاهد برگزاری برنامه‌ها و کلاس‌های فاخر در سطح استان خواهیم بود.

حجت الاسلام ذوالفقاری زمان آغاز کلاس های اوقات فراغت را پس از ماه مبارک رمضان از پانزدهم تیرماه تا ۱۵شهریور سال جاری که در تفاهم نامه قید شده عنوان کرد و افزود: مساجد مجری طرح موظف هستند، در این فاصله زمانی نسبت به برگزاری کلاس های مورد نظر اقدام کنند.

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی اذعان کرد: هرچه کلاس های مفیدتری از نظر محتوا و برنامه های آموزشی، ورزشی، هنری و اعتقادی داشته باشیم، انگیزه و تمایل بیشتری بین بچه ها و حتی خود خانواده ها برای حضور در کلاس ها ایجاد می شود.

این مقام مسئول با بیان این که کلاس‌های اوقات فراغت برای رده‌های سنی نوجوانان، جوانان و بزرگسالان برگزار می‌شود، افزود: کلاس‌های آموزش، حفظ و روخوانی قران در محوریت کلاس‌ها قرار دادند؛ برگزاری برنامه‌های آموزشی، بخشی از برنامه‌هایی است که همه ساله در ایام اوقات فراغت در کانون های مساجد برگزار می شود.

وی از اعزام فعالان اوقات فراغت به اردوی دو روزه شهرستان صحنه استان کرمانشاه خبر داد و گفت: یکهزار و ۵۰۰نفر از خواهران و برادران عضو کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی در رده سنی ۹ تا ۱۲ سال در قالب شش گروه شهریور ماه سال جاری به عنوان اردوی پایان دوره طرح اوقات فراغت به اردوگاه امام حسن مجتبی(ع) شهرستان صحنه از توابع استان کرمانشاه سفر می کنند واز برنامه‌‌های متنوع فرهنگی، هنری، ورزشی، تفریحی و مذهبی بهره‌مند می‌شوند.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.