مطالبات شهرهای استان از روحانی

به گزارش اخبار روزانه استان مرکزی و به نقل از عطر یاس، مردم استان مرکزی در حالی به استقبال تابستان می روند که دستگاه های اجرایی خود را برای میزبانی هیات دولت به ریاست حسن روحانی، آماده می کنند . رئیس دولت تدبیر وامید تا کنون ۲۸ سفر استانی به نقاط مختلف کشور داشته و شاید شرایط ویژه استان مرکزی و تغییر مدیریت ارشد استان در سال گذشته ، روحانی را بر آن داشته که استان را در ردیف آخرین سفرهای خود قرار دهد. ازسوی دیگر استان مرکزی از مشکلات متعدد صنعتی رنج می برد و می طلبد که به صورت ویژه به وضعیت آن رسیدگی شود. بی تردید سفر استانی هیات دولت می تواند استان مرکزی را در صدر اخبار قرار دهد و فرصتی برای مدیریت استان به وجود می آورد تا بتواند آن گونه که باید بستری جهت رفع مشکلات و اختصاص اعتبارات ملی فراهم کند.در آستانه سفر دولت تدبیر و امید به استان مرکزی، در گفت وگو با مدیر ارشدو مدیران شهرستانها به بررسی مشکلات استان پرداختیم. در همین راستا نماینده دولت تدبیر و امید در استان مرکزی با اشاره به این مطلب که مقدمات حضور رییس جمهور در استان تاحدودی فراهم شده است، گفت: دغدغه اصلی مدیریت ارشد استان در این سفر، اخذ مجوزهای لازم جهت توسعه استان است. «محمود زمانی قمی» به مانع ایجاد شده بر سر راه توسعه صنایع اشاره کرد وگفت: قرارگرفتن در شعاع ۱۲۰کیلومتری تهران به سدی بر سر راه سرمایه گذاری در زرندیه تبدیل شده است. در این سفر از دولت خواهیم خواست که نسبت به احقاق حق استان مرکزی اقدام کند. استاندار مرکزی در بخش دیگری از سخنانش به مشکل آب ومنابع آبی استان اشاره کرد وگفت:در بخش صنعت و کشاورزی این مساله به مشکلی جدی تبدیل می شود که حتی با استفاده از شیوه های نوین آبیاری نیز برطرف نمی شود؛ چرا که ۳/۳ میلیارد مترمکعب سالیانه آب در استان مصرف می شود که ۹/۲ آن از منابع زیرزمینی استحصال می شود و۴/۰ میلیارد آن از طریق آب های روان وسطحی تامین می شود، بنابراین جهت توسعه استان راهی به جز انتقال آب باقی نمی ماند. استاندار مرکزی تصریح کرد: به دلیل مسائل زیست محیطی و از بین رفتن جنگلها انتقال آب از طریق شمال کشور میسر نیست، بنابراین باید علیرغم هزینه بر بودن، نسبت به انتقال آب از جنوب کشور اقدام کنیم؛که باید جهت انجام این امر مجوزهای لازم اخذ و نسبت به اختصاص اعتبار لازم اقدام شود که این امر نیز در سفر هیات دولت به استان مرکزی حتما پیگیری می شود.

پس از استاندار مرکزی به گفت وگو با فرمانداران استان پرداختیم . به نظر می رسد مشکل بیکاری در استان صنعتی مرکزی رتبه اول دغدغه های دولتمردان استان را به خود اختصاص داده است.

بزرگترین مشکل خمین بیکاری است

فرماندار خمین با اذعان به این مطلب که بزرگترین مشکل این شهر بیکاری است، گفت: شهر خمین نیازمند اختصاص اعتبارات لازم جهت بر طرف کردن این مشکل است، و بهترین راه اندازی صنایع و احیای آنها می باشد. ساداتی در بخش دیگری ازسخنانش تصریح کرد: با توجه به این مطلب که علاوه بر صنعتی و کشاورزی بودن ،خمین یک شهر دانشگاهی است ، در این حوزه هم باید مورد حمایت قرار گیرد. فرماندارخمین با اشاره به این مطلب که دراین شهرستان ۵۷ عنوان پروژه برای سفر هیات دولت تعریف شده است،گفت: بهره برداری ازجاده اراک- خمین و خمین– گلپایگان،تکمیل محورخمین-محلات ،بهره برداری از بیمارستان ۱۳۰تختخوابی خمین وشروع انتقال خط آهن از مسیر خمین از پروژه هایی است که در این سفر تعیین تکلیف و یا افتتاح می شود.

توجه به زیر ساخت ها مهمترین مطالبه مردم فراهان است

فرماندار فراهان نیز با اشاره به این مطلب که توجه به زیر ساخت‌هایی مانند جاده، انرژی و مخابرات مهمترین مطالبه ی مردم این شهرستان است ،گفت: آماده کردن جاده اراک- فرمهین-خنجین مهمترین پروژه دراین شهرستان است که علیرغم داشتن اعتبارات ملی تاکنون تکمیل نشده است. فائض پور تصریح کرد: یکی دیگراز مباحث این شهرستان بحث ساخت استخر است که علیرغم مشارکت بخش خصوصی به کندی پیش می رود، که باید دراین راستا راهکاری اتخاذ شود تا مردم بتوانند از آن استفاده کنند.

کمبود اعتبار مهم ترین مشکل شهرستان آشتیان است

فرماندار آشتیان کمبود اعتبار را مهمترین مشکل این شهرستان عنوان کرد وگفت: برای فراهم شدن زمینه اشتغال بیشتر در این شهرستان و رفع مشکلات بیکاری باید باصنعتگران نشست‌هایی برگزار شود . حسنی تصریح کرد: باید به صنعت این شهرستان اعتبارات لازم تخصیص داده شود تا به تبع آن بتوانیم مشکل اشتغال را برطرف کنیم.

مهمترین مشکل محلات آب آشامیدنی است

فرماندار محلات نیز مهمترین مشکل این شهرستان را آب آشامیدنی آن عنوان کرد و گفت: تصفیه خانه محلات هنوزکامل نشده که البته در ردیف پروژه‌ها‌ی سفر هیئت دولت نیز قرار نگرفته است. تصفیه خانه محلات حدود ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است که به عقیده شرکت آب و فاضلاب برای این شهر کفایت می کند ولی درطرح کلی این پروژه، پروژه پیش تصفیه است و بایدطرح کلی را اجرایی کرد که حدود ۲۵ میلیارد تومان نیز هزینه دارد، امامتاسفانه تاکنون تخصیص نیافته است.

سجادی تکمیل محور خمین ،محلات،گازکشی مجموعه آب گرم، تکمیل مجتمع فرهنگی شهرستان و شروع کار اجرایی مجمتع ماهیان زینتی را ازجمله مهمترین پروژه های این شهرستان در سفر هیات دولت عنوان کرد.

مهمترین مشکل تفرش راه های مواصلاتی است

فرماندار تفرش نیز مهمترین مشکل این شهر را راههای مواصلاتی عنوان کرد.

«علی میرزایی» گفت: از ۴۱۰ کیلومتر راه مواصلاتی تفرش ،۱۱۰ کیلومتر خاکی است که امیدواریم اقدام عاجلی جهت بهبود آن انجام شود. فرماندار تفرش افتتاح پروژه تصفیه خانه فاضلاب،گازرسانی و آبرسانی به روستاهاو افتتاح ساختمان اداری میراث فرهنگی و توزیع برق را از مهمترین پروژه های این شهر در سفر هیات دولت به استان عنوان کرد.

بزرگترین مشکل دلیجان مشکلات واحد های صنعتی است

فرماندار دلیجان،بزرگترین مشکل این شهر را مشکلات صنعتی آن عنوان کرد وگفت: جمعیت ۱۶ هزار نفری کارگران در دلیجان، مبین این امر است که توجه به مسایل کارگری توجه ویژه ای را می طلبد. «هادی فدایی» مشکل آب کشاورزی را از دیگر مشکلات این شهرستان عنوان کرد. وی همچنین ۶ بانده شدن محور دلیجان-سلفچگان – میمه را از دیگر مطالبات مردم دلیجان عنوان کرد. اما مهمترین دغدغه فرماندار دلیجان کمبود امکانات پزشکی در این شهرستان استراتژیک استان مرکزی است. فدایی در این خصوص گفت: دلیجان با کمبود کادر درمانی متخصص و امکانات درمانی مواجه است که می طلبد مسئولان امر به یاری مردم دلیجان و برطرف شدن این مشکلات بپردازند.

فرماندار دلیجان احیا و بازسازی بافت فرسوده نراق،اجرای شبکه تصفیه خانه روستایی، اجرای شبکه تصفیه خانه دلیجان ونراق،تکمیل سالن ورزشی کارگران، توسعه باند دلیجان _سلفچگان_اصفهان ،تکمیل محور دلیجان_نراق_مشهد اردهال را از پروژه های این شهرستان در سفر هیات دولت عنوان کرد.

بزرگترین مشکل خنداب پروژه های نیمه تمام است

فرماندار خنداب بزرگترین مشکل این شهرستان را اتمام پروژه های نیمه تمام عنوان کرد.« حمید غیاثی» گفت: با توجه به عدم تخصیص اعتبارات بسیاری از پروژه ها، نیمه تمام باقی مانده است که اتمام آنها می تواند بسیاری از مشکلات این شهرستان را برطرف کند. وی پروژه های راه و بهداشت،مجتمع فرهنگی و احداث گلخانه در بخش مرکزی و قره چای را از مهمترین پروژه های این شهرستان در سفر هیات دولت به استان عنوان کرد.

محور های مواصلاتی کمیجان از غیر استاندارد ترین و خطر ناک ترین راه های ایران است

فرماندار کمیجان محورهای مواصلاتی این شهرستان را غیر استاندارد ترین وخطرناک ترین راههای ایران دانست و گفت: متاسفانه پنج محور کمیجان – اراک،کمیجان- خنداب،کمیجان _همدان، کمیجان_فراهان، کمیجان_ نوبران علی رغم اینکه راه اصلی هستند اما کیفیت آنها در حد راههای درجه۴ روستایی و فرعی است چرا که عرض آنها کم و آسفالتشان فرسوده است و متاسفانه سالیانه تعداد بسیاری از هموطنانمان دراین راه ها و نقاط دچار حادثه می شوند. میوه ،کمبود تجهیزات ونیروی درمانی متخصص را ازدیگر مشکلات کمیجان عنوان کرد وگفت: مردم این شهر برای درمان و جراحی های ساده باید به اراک مراجعه کنند. این شهر باکمبود شدید تجهیزات درمانی وآمبولانس مواجه است، مردم برای انجام ساده ترین آزمایش‌ها باید به اراک بروند. فرماندار کمیجان کم آبی را یکی دیگر از مشکلات این شهرستان عنوان کرد و افزود: علاوه بر کم آبی‌، کمیجان از فرسودگی شدید شبکه آبرسانی رنج می‌برد که جا دارد مسئولان امر در این زمینه مارایاری کنند. تلاش ما برای گفت و گو بافرمانداران ساوه،زرندیه و اراک به نتیجه نرسید و به همین دلیل نتوانستیم مشکلات و دغدغه های حوزه فعالیتشان را منعکس کنیم. به هر روی به نظر می رسد همانگونه که پیش بینی می شد رئیس دولت تدبیر و امید با انبوهی از مشکلات اشتغال،صنعت،راه و درمان مواجه باشد،مشکلاتی که بسیاری از آنها باقی مانده از سیاست های غلط دولت گذشته است .

به هرحال «زمانی قمی» وارث مشکلات گذشتگان است و باید برنامه مدونی برای انعکاس همه این مشکلات داشته باشد. اکنون در این شرایط استان مرکزی در انتظار عملکرد مدیر ارشد در هنگام ورود رییس جمهور و کاروان وزرایش است تا حجم گسترده خواسته های خود را پیگیری کند تا بعد از سالها روی تدبیر را ببیند و گام در راه توسعه پایدار بگذارد.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.