اعلام برنامه‌های هفته بسیج در استان مرکزی

به گزارش مرکزی دیلی، سردار مهدی صدیقی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک با اشاره به برنامه‌های پیش‌بینی شده در این هفته تصریح کرد: برگزاری همایش مشترک ائمه جماعت و هیئت امنا و پایگاه‌های مقاومت، تشویق و تکریم از چهره‌های موفق، اعزام تیم‌های پزشکی به مناطق محروم و برگزاری یادواره شهدای محلات در اکثر شهرها بخشی از این برنامه‌ها است.

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی دیدار با خانواده شهدا، افتتاح ۳۱ سالن ورزشی با پنج میلیارد تومان اعتبار به متراژ ۲۱ هزار متر مربع، افتتاح پنج دفتر حوزه مقاومت، برگزاری نشست با نخبگان علمی، برگزاری همایش تجلیل از خیرین عرصه سازندگی، بهره‌برداری از یک هزار و ۴۰۰ پروژه، برگزاری همایش اقتصاد مقاومتی توسط بسیج مهندسین و… را از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده به مناسبت هفته بسیج عنوان کرد.

صدیقی اظهار داشت: برگزاری گردهمایی خانواده‌محور و تربیت پایدار در پایگاه‌های مقاومت، برگزاری همایش هجرت دانشجویی، اجتماع بزرگ بسیجیان، عطرافشانی و گلباران قبور مطهر شهدا، برگزاری نشست‌های تخصصی بررسی نقش خانواده در تمدن نوین اسلامی، برگزاری جشنواره خلاقیت، برگزاری همایش استانی بسیج طلاب، برگزاری نشست‌های بصیرتی  نیز بخش دیگری از این برنامه‌ها به شمار می‌رود.

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نقش بسیج در پیشبرد اهداف نظام و انقلاب بیان داشت: نیروهای بسیجی همواره در عرصه‌های مختلف علمی، آموزشی، فرهنگی، اجتماعی و ورزشی حضوری پررنگ داشته و به خوبی به ایفای نقش پرداختند.

صدیقی بیان کرد: نیروهای بسیجی در دوران دفاع مقدس نقش بسیار موثری را ایفا کرده و با حضور در جبهه‌های جنگ حق علیه باطل به یاری سایر رزمندگان شتافتند.

وی ادامه داد: در صبح روزی که حادثه بم رخ داد، عده‌ای به جای اینکه به فکر نجات جان مردم باشند، هجوم آورده و به دنبال به تاراج بردن اموال مردم بودند، اما بلافاصله نیروهای بسیجی با حضور در شهر بم امنیت را در آنجا برقرار کرده و علاوه بر نجات جان مردم از اموال و دارایی‌هایی آنان حفاظت و حراست کردند.

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی ادامه داد: در زلزله تبریز دیدیم بسیج سازندگی با به کارگیری مهندسین توانست در کوتاه‌ترین زمان ممکن نیاز مردم به سرپناه را تامین کرده و خدمات خوبی به مردم ارائه دهد که این‌ها تنها گوشه‌ای از خدمات بسیج به شمار می‌رود.

صدیقی با اشاره به راه‌اندازی راهیان نور خاطر نشان ساخت: اجرای طرح راهیان نور توانست در انتقال فرهنگ جبهه و جنگ به نسل جوان نقش موثری ایفا کند، در این راستا بیش از سه هزار دانش‌آموز دبیرستانی و یک هزار و ۶۰۰ نفر از عموم مردم به اردوهای راهیان نور اعزام شده‌اند.

وی همچنین پیرامون طرح هجرت بیان کرد: در قالب طرح هجرت نیز دو هزار و ۲۰۰ نفر روز از دانش‌آموزان با حضور در مناطق محروم نسبت به رنگ‌آمیزی ۹۶ هزار متر مربع از مدارس و تعمیر ۶۰۰ میز و نیمکت اقدام کردند.

صدیقی با اشاره به راه‌اندازی راهیان نور خاطر نشان ساخت: اجرای طرح راهیان نور توانست در انتقال فرهنگ جبهه و جنگ به نسل جوان نقش موثری ایفا کند، در این راستا بیش از سه هزار دانش‌آموز دبیرستانی، یک هزار و ۶۰۰ نفر از عموم مردم به اردوهای راهیان نور اعزام شده‌اند.

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی گفت: در اردوی جهادی دانشجویان نیز ۳۰ گروه دانشجویی به منظور ارائه خدمات پزشکی، کشاورزی، علمی، مشاوره‌ای و… به مناطق محروم شدند.

وی برگزاری ۷۸۱ نشست با حضور ۱۴۸ هزار نفر با موضوع بررسی آسیب‌های ماهواره، دیدار با دو هزار و ۸۰۰ خانواده شهید، اعزام ۸۲۶ خانواده شهید به مشهد مقدس، راه‌اندازی هفت هزار حلقه صالحین، حمایت از طرح‌های پژوهشی و علمی و… را از دیگر اقدامات صورت گرفته توسط بسیج در استان عنوان کرد.

– See more at: http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13930827000226#sthash.Ru6wmtsg.dpuf

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.