آیت الله دری: سوم خرداد فرصتی مناسب برای تجدید عهد با آرمان امام و شهدا ست

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک گفت: سوم خرداد فرصتی مناسب برای تجدید عهد و پیمان با آرمان ها و اندیشه های امام راحل رحمه الله، رهبر انقلاب و شهدا است.

به گزارش اخبار روزانه استان مرکزی و به نقل از خبرگزاری شبستان از اراک، آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی، نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک، (۳ خرداد) در مراسم صبحگاه نیروهای مسلح شهرستان اراک که به مناسبت سوم خرداد در محل تیپ ۴۱ روح الله برگزار شد، ضمن تبریک به مناسبت اعیاد شعبانیه و میلاد با سعادت منجی عالم بشریت حضرت مهدی موعود عجل الله گفت: سوم خرداد سالروز آزاد سازی خرمشهر برگ زرینی در تاریخ انقلاب شکوهمند ایران اسلامی است

وی با اشاره به اینکه گرامیداشت این روز بزرگ و یادآوری آن برای نسل های جوان و نوجوان امری ضروری است، بیان کرد سوم خرداد، فرصت مناسبی برای تجدید عهد و پیمان با آرمان های امام راحل، شهدا و منویات مقام معظم رهبری است.

آیت الله دری نجف آبادی با بیان اینکه آحاد مردم باید برای برگزاری هر چه باشکوهتر این روز تاریخی تلاش کنند، بیان کرد: این روز بزرگ باید برای همیشه در تاریخ ماندگار باشد و همگان باید این روز را شناخته و به دیگران معرفی کنند.

فتح خرمشهر ، فتحی بزرگ و تاریخ ساز است

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک با اشاره به رشادت ها و دلاورمردی های رزمندگان اسلام درآن دوران گفت: فتح خرمشهر، فتحی بزرگ و حماسه برجسته و ماندگار در تاریخ کشور است که این مهم با صبر، استقامت و قدرت ملت بزرگ ایران به دست آمد.

وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه آزادسازی خرمشهر با تکیه بر علم و ایمان نیروهای داخلی محقق شد، بیان کرد: فتح خرمشهر نقطه عطف تاریخ معاصر ایران به شمار می آید به طوریکه امام راحل در این خصوص فرمودند خرمشهر را خدا آزاد کرد.

آیت الله دری نجف آبادی ملت ایران را ملتی آگاه، هوشیار، با ایمان و ولایتمدار دانست و بیان کرد: این خصوصیات برجسته است که سبب درخشش و پیروزی ایران در عرصه های مختلف شده است.

این مقام ارشد استان خطاب به نسل جوان و نوجوان ایران اسلامی بیان کرد: شما آینده سازان این مرز و بوم هستید و باید با اراده پولادین رزمندگان اسلام را الگوی خود در همه صحنه های زندگی قرار دهید.

وی خاطر نشان کرد: رزمندگان اسلام در دوران انقلاب و جنگ تحمیلی با دست خالی اما با تکیه بر سلاح تقوا توانستند غیرممکن را ممکن و متجاوزان را از خاک پاک وطن بیرون کنند و شما جوانان و نوجوانان باید با الگو گیری از آن دلیر مردان امروز در جنگ فرهنگی که دشمن به راه انداخته پیروز میدان باشید.

آیت الله دری نجف آبادی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به سوم خرداد و حماسه آفرینی ملت ایران در آن دوران گفت: دشمن با هدف تسخیر کامل خوزستان، الحاق آن به عراق و تسلط همه جانبه بر اروند کنار برای گسترش تجارت های دریایی و در نهایت سقوط انقلاب اسلامی با ایران وارد جنگ شد.

وی ادامه داد: در آن زمان دشمن ایران تنها عراق نبود و از طرف بسیاری از کشورها پشتیبانی می شد اما با توجه به امکانات و تسلیحات پیشرفته، حتی نتوانست یک وجب از خاک ایران را تصرف کند و این نتیجه ایمان قوی رزمندگان اسلام بود.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی ادامه داد: بیش از ۴۰ کشور سرمایه دار و ابرقدرت دنیا با کمک های مالی، تسلیحاتی و اعزام نیروهای نظامی به عراق، سعی در براندازی نظام مقدس جمهوری اسلامی داشتند اما ایمان رزمندگان ایران زبونی و شکست رژیم بعثی را به همراه داشت.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.