آصفری: ایران اجازه افزایش جمعیت اماراتی‌ها در ابوموسی را نمی‌دهند

به گزارش مرکزی دیلی، محمدحسن آصفری در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری خانه ملت، در واکنش به طرح جدید امارات برای مالکیت بر جزیره ابوموسی مبنی‌بر استخدام اتباع خود با حقوق مکفی برای سکونت در این جزیره، گفت: به طور حتم مسئولان سیاسی کشور، اجازه افزایش جمعیت اماراتی‌ها در ابوموسی را نمی‌دهند.

نماینده مردم اراک و کمیجان در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه امارات در چند سال اخیر یک سری از خانواده‌های هندی و بنگلادشی را برای حضور در ابوموسی اجیر کرده است، افزود‌: این گروه با وضعیت اسف‌بار در جزیره زندگی می‌کنند، از طرف دیگر نظام امارات برای باقی ماندن این خانواده‌ها در ابوموسی ماهیانه مبالغی را پرداخت می‌کند.

وی با تأکید بر اینکه حضور افراد تابع امارات مقیم ابوموسی مشکلات بسیاری را برای مسئولان منطقه به‌وجود آورده، تصریح کرد: مسئولان جزیره ابوموسی از سر دلسوزی خدمات رفاهی را به این افراد ارائه می‌کند.

آصفری با اعلام اینکه هر گونه تغییر در افزایش جمعیت اماراتی‌ها باید زیر نظر و با تأیید مسئولان سیاسی منطقه انجام شود، گفت:‌ بهتر است مسئولان اماراتی‌ به جای تحرکات بیهوده، تکلیف خانواده‌های فقیر اماراتی‌های مقیم ابوموسی را روشن کند.

عضو هیأت رئیسه کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس، با تأکید بر اینکه هر گونه تردد از امارات به ابوموسی تنها با نظر ایران انجام می‌شود، یادآور شد: ساکنان اماراتی تنها برای مردم ابوموسی حکم میهمان را دارند، از این رو میهمان برای فعالیت باید از میزبان اجازه گیرد، نه اینکه با جنجال زمینه اخراج خود را فراهم کند.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.