آیت اله دری: نماز جمعه کلاس بزرگ وحدت و همدلی مسلمان است

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: نماز جمعه کلاس بزرگ اخلاق، معنویت، عبادت، وحدت و همدلی مسلمان است که هفته ای یک بار مسلمانان و مؤمنان را با مسائل عبادی و سیاسی آشنا می کند.

به گزارش اخبار روزانه استان مرکزی و به نقل از خبرنگار پانا استان مرکزی، آیت اله قربانعلی دری نجف آبادی در نخستین اجلاس استانی نماز دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی، افزود: نماز جمعه، پشتوانه نظام اسلامی و مظهر هوشیاری، بیداری و آگاهی بخشی در جامعه است.

وی ادامه داد: به برکت انقلاب و جمهوری اسلامی ایران نماز جمعه در بیش از ۸۵۰ نقطه از کشور پهناور ایران اسلامی برگزار می شود و سرمایه عظیم معنوی و سیاسی است.

امام جمعه اراک اظهار داشت: دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی با برگزاری اجلاس نماز و انجام فعالیت های اعتقادی و دینی در تربیت معنوی محور و ترویج فرهنگ نماز در بین نسل جوان پیشقدم بوده است.

آیت اله دری نجف آبادی تصریح کرد: ۵۷ هزار دانشجو و حدود ۵۰ درصد دانشجویان استان مرکزی در واحدهای تابعه دانشگاه آزاد اسلامی استان به تحصیل اشتغال دارند که اشاعه راهبردهای تربیت اسلامی و ترویج فرهنگ نماز در جامعه هدف آنان امری ضروریست.

وی بیان داشت: دانشمندان ایرانی، دانشگاهیان و حوزه های علمیه با اتحاد یکدیگر و ترویج فرهنگ نماز و مبانی اعتقادی در کنار علم آموزی و پژوهش، در زمینه های مختلف علمی، اعتقادی و فن آوری های جدید، گام های خوبی برداشته اند و برای رسیدن به خودکفایی نیاز است همدلی و عزم جدی تری صورت پذیرد.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک تأکید کرد: دانشجویان و تربیت یافتگان مکتب انقلاب باید درد آشنای مردم و کشور اسلامی باشند تا بتوانند متناسب با مسائل در زمینه رشد و تعالی جمهوری اسلامی ایران حرکت کنند.

آیت اله دری نجف آبادی ابراز داشت: کشور به برکت انقلاب اسلامی به دستاوردهای بزرگ نظامی و علمی دست یافته و در بسیاری از صنایع به قدرت های جهانی تبدیل شده است که نیاز است همه با قدر شناسی از این نعمت ها از دستاوردهای انقلاب در برابر زیادی خواهی های دشمنان حراست کرد.

وی اضافه کرد: جمهوری اسلامی ایران با تقدیم هزاران شهید و جانباز برای دفاع از اسلام و انقلاب اقتدار و عزتمندی اسلامی را کسب کرده و امروز وظیفه جوانان، دانشجویان و اهالی دانایی است که با حضور آگاهانه در سنگر علم و دانش های نو مسیر تعالی کشور را تضمین کنند.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.