تاکید استاندار مرکزی بر مدیریت و ساماندهی سکونتگاه های غیررسمی

استاندار استان مرکزی بر مدیریت و ساماندهی سکونتگاه های غیررسمی تاکید کرد و گفت: مسئولان باید از افزایش این سکونتگاه ها در شهرهای این استان جلوگیری کنند.

به گزارش اخبار روزانه استان مرکزی و به نقل از ایرنا، محمود زمانی قمی شامگاه شنبه در نشست ستاد بازآفرینی شهری پایدار افزود: مسئولان استانی باید با مدیریت سکونتگاه های غیر رسمی نگذارند بیش از این این سکونت گاه ها از دخالت موثرشان خارج شود.
وی ادامه داد: توجه و اجرای مصوبه های ستاد بازآفرینی شهری پایدار باید در دستور کار دستگاه های مربوطه قرار گیرد تا با ساماندهی محلات و المان شهری و حفاظت و حراست از نقاط تاریخی و میراث فرهنگی، شهری زیبا و درخور وجود شهروندان داشته باشیم.
استاندار استان مرکزی بیان کرد: هم اکنون در شهرستان های اراک و ساوه بسیاری از مناطق از مدیریت مسئولان خارج و به روش غیر ایمن توسعه پیدا کرده است که باید مورد توجه ویژه مسئولان قرار گیرد.
زمانی قمی با یادآوری برخی آسیب ها به بازار اراک گفت: بازار اراک یکی از بناهای باشکوه تاریخی کشور است که از جاذبه ها معماری و تاریخی گسترده ای برخوردار است و باید این بنا و دو بنای تاریخی شهر ساوه با اختصاص بودجه مناسب مورد بازسازی و مرمت قرار گیرند.
مدیرکل راه وشهرسازی استان مرکزی نیز در این نشست گفت: ۴۵۴ هکتار از شش هزار و ۲۵۳ هکتار کلانشهر اراک معادل ۲۳ درصد جمعیت و هفت درصد مساحت را سکونتگاه های غیر رسمی به خود اختصاص داده است.
مجید رضا نصراله نژاد افزود: بیشترین سکونت گاه های غیر رسمی کلانشهر اراک در کوی امام رضا(ع)، قنات ناصری، خیابان مشهد، صالح آباد، شهرک امام علی (ع) باغ خلج و شهدای صفری این شهرستان قرار گرفته است.
وی ادامه داد: طرح هایی شامل درخت کاری تپه مستوفی، آسفالت محلات، درخت کاری کوی ولیعصر، احداث پارک نسترن، بهسازی رودخانه کرهرود و بهسازی جداول، مرکز اورژانس، ساخت مدرسه و معابر برای توانمند سازی چهار منطقه کوی امام علی(ع)، باغ خلج، کوی ولیعصر و شهدای صفری انجام شده است.
مدیرکل راه وشهرسازی استان مرکزی افزود: گاوخانه، شهرجرد، ولی آباد و صالح آباد، باغ های کرهرود و سنجان و چقا در شهرستان اراک در معرض خطر حاشینه نشینی قرار دارند که نیاز است مسئولان به این مهم توجه ویژه داشته باشند.
نصراله نژاد ادامه داد: اقدام هایی از قبیل ساخت طرح ۳۶۰ واحدی در زمینی به مساحت پنج هکتار، طرح ۳۳۶ واحدی در شهر سنجان و احداث پارک ترنم برای جلوگیری از سکونت گاه های غیر مجاز در کلانشهر اراک اجرا شده است.
وی خاطر نشان کرد: همچنین ۳۳۷ هکتار از مساحت از شش هزار و ۲۵۳ هکتاری کلانشهر اراک را بافت های فرسوده و ۸۶۹ هکتار بافت ناهمگون و ۱۷۳ هکتار را محدوده تارخی به خود اختصاص داده است.
میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی نیز در این نشست گفت: بافت تاریخی استان هم به دست مردم و مدیران و هم در اثر حوادث طبیعی دچار آسیب و صدمه هایی شده است.
سید محمد حسینی افزود: هم اکنون محدوده بافتهای تاریخی در استان مرکزی به ثبت رسیده و ضوابط مرمت و بازسازی آنها برای جلوگیری از تخریب و صدمه به این آثار تهیه شده است.
وی ادامه داد: اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی برای ساخت و مرمت بازار اراک طرح سه ساله تهیه کرده است و در آن برنامه ها و وظایف سازمان ها و اعتبار مورد نظر برای مرمت این اثر تاریخی مشخص شده است.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.