دست‌های پشت پرده در منا و نیجریه یکی است

به گزارش اخبار روزانه استان مرکزی و به نقل از خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، آیت‌الله قربانعلی دری نجف آبادی نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی در خطبه‌های عبادی سیاسی این هفته نماز جمعه اراک ضمن محکوم کردن کشتار شیعیان نیجریه تأکید کرد: حادثه کشتار شیعیان نیجریه، همچنین کشتار شیعیان پاکستان، منا، یمن، بحرین و عراق همگی ریشه در جنایات و بدخواهی‌‌های آمریکا، صهیونیست، آل‌سعود و مخصوصاً وهابیون دارد.

سکوت جوامع بین‌المللی در برابر کشتار شیعیان

وی ادامه داد: شیعیان نیجریه از یک کشور آفریقایی هستند و از مکتب اهل‌بیت(ع) پیروی می‌کنند و جز ایمان و اراده چیزی در دست ندارند، چرا باید این مردم شیعه به شهادت برسند، سکوت سازمان ملل، مدعیان حقوق بشر و سران کشور‌های اسلامی در مقابل این فاجعه بی‌رحمانه و دردناک و همه جنایاتی که در ممالک اسلامی وجود دارد مایه تأسف است.

خطیب جمعه اراک با بیان اینکه در حادثه عظیم منا بالغ بر ۵ هزارنفر شهید و زخمی شدند و اخیراً هم در نیجریه مردمی بی‌گناه به خاک و خون کشیده شدند، بیان کرد: بدون شک جریان بوکوحرام در حادثه منا و نیجریه دست دارد و حال وظیفه ما این است که با شرکت در تظاهرات و راهپیمایی اعمال ننگین جنایتکاران را محکوم کنیم.

وی درادامه به جریان پساتحریم اشاره کرد و گفت: با توجه به شرایط کشور پس از اجرایی شدن پسابرجام قرار بود بسیاری از مشکلات حل شود، اما آمریکا با استفاده از موج اسلام‌هراسی از کینه و دشمنی خود علیه ملت ایران دست بر نخواهد داشت، ما باید با هوشیاری کامل و اتکا به سرمایه‌های خود، همت کرده و در برابر مشکلات مقاومت کنیم.

امام جمعه اراک اظهار کرد: مقاومت در برابر مشکلات اقتصادی از طریق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی مورد تأکید مقام معظم رهبری امکان‌پذیر است، البته نه به شیوه غربیان بلکه از طریق قناعت، تلاش مضاعف، فداکاری و همکاری همه جانبه قادر خواهیم بود کشور را اداره و آباد کنیم.

مردم در برابر دروغگویان مهدویت هوشیار باشند

وی با اشاره به فرارسیدن ایام شهادت حضرت امام حسن عسکری(ع) و امامت خاتم‌الاوصیا(عج)، ضمن تشریح تاریخچه امامت سه امام پیش از حضرت مهدی(عج) گفت: امام هادی(ع) و امام حسن عسکری(ع) بسترهای لازم برای امامت حضرت حجت(ع) را فراهم کردند و امام حسن عسکری(ع) حضرت صاحب‌الزمان را به عنوان حجت الهی تا قیامت به شیعیان و خواص معرفی کردند.

آیت‌الله دری ‌نجف ‌آبادی گفت: هیچ کس نمی‌تواند زمانی برای ظهور این امام بزرگوار تعیین کند چرا که این مهم جزء مشیت و اراده خداوند است، متأسفانه بعد از حیات طیبه امام عصر(عج) و در طول زمان غیبت کبری عناصر فاسد و فرصت‌طلبی در خصوص ظهور این امام همام ادعاهای غلط ارائه دادند، باید توجه داشت بررسی این مسأله مهم توسط صاحب نظران برجسته مطرح باشد نه افرادی دروغگو.

عضو خبرگان رهبری عنوان کرد: امام حسن عسگری(ع) در یک روایت نورانی پیشگیری‌های لازم را در خصوص  آگاه‌سازی مردم نسبت به شایعات ظهور امام عصر(عج) تا غیبت کبری بیان کرده است و امیدواریم در این باب در حوزه‌ها و دانشگاه‌ها دوره‌های تخصصی مهدویت برگزار شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان اضافه کرد: مردم، دانشگاهیان، حوزویان و جوانان باید هشیار و آگاه بوده تا در زمان غیبت امام عصر(عج) در چاه دروغگویانی که خود را امام زمان معرفی می‌کنند فرو نروند و تحت تأثیر افراد فریبکاری که دم از عدالت جهانی می‌زنند قرار نگیرند.

امام جمعه اراک با بیان اینکه مسئله غیبت و ظهور امام زمان(عج) شوخی نیست، تصریح کرد: ایشان عصاره دعوت همه انبیا، اولیا و صدیقین هستند و با ظهور خود تمام بت‌های فاسق را از بین می‌برد جهان و بشریت را به سمت عدالت جهانی سوق خواهد داد و در برابر حکومت گرگ‌های آدمخوار، حکومت عدل جهانی تشکیل خواهد داد.

حوزه و دانشگاه چشم و چراغ جامعه هستند

وی در بخشی از سخنان خود به وحدت حوزه و دانشگاه اشاره کرد و افزود: حوزه و دانشگاه  متشکل از نخبگان کشور، چشم و چراغ جامعه و سرمایه‌های بزرگ اسلام، ملت، امام راحل و رهبر معظم انقلاب هستند و لذا حوزویان و دانشگاهیان باید بیش از پیش هوشیار بوده و با توسعه علم، دانش، فناوری، مهارت و تخصص‌های لازم، نیازهای علمی کشور را برآورده کنند.

آیت‌الله دری نجف آبادی در پایان توجه شرکت‌های دانش بنیان را از مباحث مورد تأکید رهبر معظم انقلاب تلقی کرد و بیان داشت:  واحدهای تولیدی و صنعتی زیادی در استان مرکزی وجود دارد که بیشتر آنها با ظرفیت‌های بسیار کم فعالیت می‌کنند و این یک فاجعه است و برای نجات از ورشکستگی و بیکاری این واحدها، باید دانشگاه‌ها، مراکزفنی ‌و ‌حرفه‌ای و…  دست در دست هم گذارند.

به گزارش ایکنا؛ پس از اقامه نمازجمعه، طیف کثیری از نمازگزاران در راهپیمایی اعتراض‌آمیز در محکومیت کشتار شیعیان نیجریه و حمایت از رهبر شیعیان این کشور شرکت کردند و مسیر خیابان دانشگاه تا خیابان سلمان فارسی را با سر دادن شعارهای مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل و مرگ بر آل‌سعود، پیمودند.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.