زند: واحد‌های تولیدی صنفی استان مرکزی مورد ظلم قرار گرفته‌اند

رئیس اتاق اصناف استان مرکزی با اشاره به اینکه واحد‌های تولیدی صنفی استان مورد ظلم قرار گرفته‌اند، گفت: منتخبین باید تلاش کنند تا واحد‌های تولیدی صنفی مانند بخش صنعت از تسهیلات معافیت تأمین اجتماعی استفاده کنند.

به گزارش اخبار روزانه استان مرکزی و به نقل از خبرگزاری فارس از اراک، جمشید زند شنبه شب در دومین اجلاس عمومی صنفی کلانشهر اراک در جمع روسای اتحادیه‌های صنفی و اتاق‌های سراسر استان و نمایندگان منتخب مردم در مجلس اظهار کرد: اتاق اصناف به عنوان تأثیرگذارترین و بزرگترین بخش جامعه در خدمت دولت است.

وی بیان کرد: منتخبین مردم استان در مجلس شورای اسلامی در این دوره از اتحاد و انسجام خوبی برخوردار هستند و اولین روزی است که مجمع نمایندگان استان وارد کار شده است.

رئیس اتاق اصناف استان مرکزی تأکید کرد: اتاق اصناف با منتخبین مردم استان همکاری و تمام طرح‌های دولت را به نحو احسن اجرا می‌کند.

رئیس اتاق اصناف استان مرکزی یادآور شد: از منتخبین مردم استان در مجلس شورای اسلامی انتظار می‌رود در بودجه سال آینده ردیفی را برای کارفرمایان واحد‌های تولیدی صنفی قرار داده تا از خدمات بیمه تأمین اجتماعی استفاده کنند.

زند اظهار کرد: اگر منتخبین در هر بخش از قانون که در ارتباط با اتاق اصناف در مجلس تصویب می‌شود از مشاوره همکاران این حوزه استفاده کنند، بسیاری از مشکلات برطرف خواهد شد.

رئیس اتاق اصناف استان مرکزی افزود: در کشور ۳۹۷ اتاق اصناف وجود دارد و سهم استان مرکزی از این تعداد ۱۲ اتاق است.

وی ادامه داد: یکی از معضلات اتاق اصناف با وجود جمعیت ۶۰۰ هزار نفری در اراک تعداد ۲۶ هزار واحد صنفی ثبت شده در شهرستان اراک است.

رئیس اتاق اصناف استان مرکزی خاطرنشان کرد: در شهرستان‌هایی از قبیل آشتیان ۲۱ نفر، تفرش ۲۷ نفر، خنداب ۳۹ نفر، دلیجان ۲۱ نفر، ساوه و زرندیه هرکدام ۳۰ نفر، شازند ۴۰ نفر، فراهان ۳۱ نفر، کمیجان ۲۲ نفر و محلات ۲۴ نفر در واحد‌های صنفی مشغول به کار هستند.

زند با اشاره به سطح تحصیلات افراد شاغل در واحد‌های صنفی تولیدی در استان مرکزی گفت: ۴۱ درصد افراد در این واحد‌ها زیر دیپلم، ۳۴ درصد دیپلم و تنها دو درصد لیسانس و نزدیک ۰٫۰۲ درصد دارای تحصیلات فوق لیسانس هستند.

وی یکی از مشکلات اتاق اصناف در سطح کشور و استان را قانون نظام صنفی و تعدد قانون‌ها برشمرد و اظهار کرد: در جامعه تعدد قانون موجب بروز مشکل می‌شود و اغلب با هم مغایر هستند.

وی با بیان اینکه بزرگ‌ترین معضل کنونی اتاق اصناف موضوع کار است، تصریح کرد: با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری در ارتباط با موضوع اقتصاد مقاومتی و اشتغال، عده‌ای با طراحی کارگاه‌های بزرگ باعث نادیده گرفتن واحد‌های صنفی و کارگاه‌های کوچک شدند.

رئیس اتاق اصناف استان مرکزی افزود: عده‌ای در بخش اصناف با سفر به کشور‌های خارجی در طی بازدید از آن فروشگاه‌ها ترغیب می‌شوند همان فروشگاه‌های بزرگ را در داخل کشور تأسیس کنند، اما باید دقت کرد فرهنگ ایرانی اسلامی با آن فروشگاه‌های بزرگ متفاوت است.

زند با بیان اینکه وجود فروشگاه‌های بزرگ در کشور یک معضل است، ادامه داد: این فروشگاه‌ها فروشگاه‌های خرد را زمین زده است.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.