امام جمعه اراک: کار و تولید از شاخصه های مهم اقتصاد مقاومتی است

به گزارش اخبار روزانه استان مرکزی و به نقل از آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی در جمع نمازگزاران جمعه در مصلی بیت المقدس اراک افزود: برای قطع وابستگی و داشتن استقلال اقتصادی و رسیدن به اوج قله عزت و عظمت می بایست ضمن انجام مجاهدت، با اسراف و تبذیر مبارزه و در زندگی قناعت کرد.
وی با بیان اینکه ۲،۵ درصد از هشت درصد رشد اقتصادی کشورمان مربوط به بهره وری است ، بیان کرد: با بومی کردن اقتصاد و احیای واحدهای صنعتی کوچک، متوسط و بزرگ در استان مرکزی که اکنون با حدود ۳۰ درصد ظرفیت فعالیت می کنند این استان باید در سال جدید به کارگاه بزرگ تولید و استان کار و فرهنگ اقتصادی تبدیل شود.
وی اظهارکرد: برای گشودن گره ها و برون رفت از مشکلات فراروی واحدهای صنعتی کشور و به خصوص استان مرکزی می بایست بانک ها، دولت، مجلس، مدیران بنگاه های اقتصادی و مردم با یکدیگر تعامل و همکاری جدی تری داشته باشند.
خطیب جمعه اراک گفت: برای حرکت در جهت رشد اقتصادی باید هزینه های مصرفی واحدهای صنعتی شامل برق، گاز، انرژی و استهلاک را به حداقل رساند و از دانشگاه ها و دانشجویان در این خصوص بهره برد.
آیت الله دری نجف آبادی با انتقاد از مراکز آموزش عالی و دانشگاه ها افزود: رویکرد این مراکز علمی از مدرک گرایی و توجه به محفوظات باید به سوی مهارت آموزی و تخصص گرایی تغییر کند و شرکت های دانش بنیان نیزباید تقویت شوند.
وی با تبریک سال جدید و روزهای جمهوری اسلامی ایران ، سالروز ولادت حضرت زهرا (س) و روز زن بیان کرد: حضرت زهرا (س) سه گوهر را در زمین شامل نبی مکرم اسلام (ص) ، تلاوت و انس با قرآن و خواندن نماز را بسیار دوست داشت و انسان ها را همواره به انجام این امور مهم توصیه می کرد.
آیت الله دری نجف آبادی گفت: حضرت زهرا (س) اسوه تعلیم، تربیت، اخلاص ، تقوا و عشق به خداست و در دفاع از حریم ولایت ، امامت و دین اسلام سرآمد و سرلوحه است.
وی با تاکید بر مسئولیت پذیری زوجین در نهاد خانواده ، بر امر ازدواج آسان تصریح کرد و افزود: زوجین باید از ریخت و پاش های کذایی در ازدواج پرهیز کنند و اساس را بر صالح بودن و فرزندان متدین قرار دهند.
وی روز کتاب کودک را نیز گرامی داشت و بر توجه بیشتر به سلامت انواع بازی های کامپیوتری در دسترس کودکان و نوجوانان و استفاده از مربیان مجرب و متعهد در مهدهای کودک استان مرکزی تاکید کرد.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.