آیت‌الله دری نجف‌آبادی: مسئولان از توان متخصصان داخلی برای پیشرفت کشور استفاده کنند

به گزارش اخبار روزانه استان مرکزی و به نقل از خبرگزاری تسنیم از اراک، آیت الله قربان‌علی دری نجف‌آبادی در خطبه های این هفته نماز جمعه اراک که در مصلی بیت المقدس این شهر برگزار شد بااشاره به اهمیت توجه به اقتصاد مقاومتی در کشور اظهار داشت: همه باید کمک کنند تا اقتصاد مقاومتی در عمل محقق شود و زمینه‌های رشد و توسعه کشور را مهیا سازد، چراکه اقتصاد مقاومتی به معنای حمایت از تولید داخلی، نیروی کار جوان و داشته های ایران اسلامی در راه توسعه است.

وی افزود: مدیران و مسئولان دستگاه های اجرایی و متولیان و مدیران صنایع باید بدانند که اقتصاد مقاومتی تنها یک شعار نیست بلکه میدان عمل، تلاش و فداکاری است که باید در این راه با تلاش و برنامه گام برداشت.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی تصریح کرد: تحقق عملی اقتصاد مقاومتی در سال ۹۵ نیازمند مشارکت همگانی است و همانگونه که ملت ما مسیر سخت جنگ تحمیلی و تحریم ها را با همدلی و مشارکت پشت سرگذاشتند، قطعا در تبیین سیاست های اقتصاد مقاومتی نیز با مشارکت خود پشتیبان ولایت فقیه خواهند بود.

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری با مطالعه دقیق و کاربردی از شرایط فعلی ایران اسلامی در منطقه و جهان، اقتصاد مقاومتی را تنها راه برون رفت از مشکلات اقتصادی عنوان کردند، بنابراین مسوولان و دولتمردان باید با برنامه ریزی های کاربردی زمینه تحقق این خواسته رهبرمعظم انقلاب اسلامی را فراهم آورند.

امام جمعه اراک بااشاره به وظایف مدیران و مسئولان و متولیان تولید گفت: مسئولان و مدیران صنایع باید باعزم و اراده مضاعف در راستای تولید باکیفیت برای رقابت در بازارهای جهانی گام بردارند.

وی افزود: اقتصاد ملی وابسته به تولید با کیفیت است که اگر چنین اقدامی نکنند، کشور به هیچ پیشرفت و توسعه‌ای دست نمی‌یابد و درنتیجه همچنان شاهد هدررفت انرژی و سرمایه ملی هستیم.

وحدت عامل توسعه و موفقیت کشور است

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی باتکیه برضرورت توجه به وحدت و اتحاد در کشور گفت: اساس انقلاب اسلامی و آرمان‌های امام خمینی(ره) بر پایه وحدت و تعامل است.

وی افزود: مسئولان باید توجه به وحدت و اتحاد را سرلوحه امور خود قرار داده و فارغ از هر گونه جناح بازی های سیاسی برای توسعه اقتصادی کشور برنامه ریزی کنند.

۱۲فروردین روز سرنوشت ساز در تاریخ انقلاب اسلامی است

امام جمعه اراک بااشاره به ۱۲ فروردین سال ۱۳۵۸ و روز جمهوری اسلامی گفت: در این روز تاریخی پایه های نظام اسلامی تثبیت شد و سند استکبارستیزی ملت ولایتمدار ایران زمین به دست خودشان امضا شد.

آیت الله دری نجف آبادی افزود: در این روز تاریخی با انجام همه پرسی و با اکثریت قاطع، مردم به حکومت دو هزار و ۵۰۰ ساله شاهنشاهی خاتمه و به شعار استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی رای آری دادند.

وی اضافه کرد: استقرار جمهوری اسلامی در ایران باعث شد تا زحمات و تلاش های چندین ساله امام راحل و مردم ایران در شکل گیری انقلاب اسلامی به سرانجام برسد.

سیره اهل بیت(ع) الگویی موفق برای زندگی اسلامی است

امام جمعه اراک بااشاره به فرارسیدن روز میلادحضرت زهرا(س) و ضرورت الگوگیری از سیره اهل بیت عصمت و طهارت(ع) گف: تعلیم و تعلم یکی از سفارشات ائمه اطهار(ع) به امت اسلامی است که متاسفانه بسیاری از مردم جامعه ایران نسبت به این مسئله مهم بی توجه هستند.

وی اضافه کرد: پیروی از اهل بیت(ع) نباید تنها در مراسم عزاداری باشد بلکه باید همه ابعاد زندگی امامان معصوم(ع) در جامعه نهادینه شود.

آیت الله دری نجف‌آبادی تصریح کرد: ارتباط با بندگان خدا با خدمت به آنان انجام می شود و افرادی که به تجمل گرایی می پردازند، نیازهای مردم نیازمند و فقیر جامعه را نادیده گرفته و تنها به نیازهای خود می پردازند که خداوند از این رفتار رضایت ندارد.

وی ا اشاره به لزوم تبیین سبک زندگی اسلامی در بین اقشار مختلف جامعه، بیان کرد: انسان نباید حتی برای لحظه‌ای از خداوند متعال غفلت کرده و قدردان همه نعمت‌های او نباشد چرا که شکرگزاری نخستین گام سبک زندگی اسلامی است.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.