رایگان بودن بازدید از تمامی موزه‌های استان بمناسبت هفته میراث فرهنگی

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از خبرگزاری فارس از اراک، مجتبی رضوانی در جمع خبرنگاران گفتت: شهروندان استان می‌توانند طی روزهای ۲۷ و ۲۸ اردیبهشت‌ماه به صورت رایگان از تمام موزه‌ها، اماکن تاریخی و محوطه‌های باستانی سراسر استان به صورت رایگان بازدید کنند.

وی تصریح کرد: موزه چهار فصل، موزه تنوع زیستی، موزه سلطان‌آباد، موزه صنایع‌دستی، موزه مفاخر اراک، موزه چهارسوق ساوه، مردم‌‌شناسی خمین، موزه اسناد و مردم‌شناسی آشتیان و … از مهم‌ترین موزه‌هایی هستند که علاقه‌مندان می‌توانند در روزهای یاد شده به صورت رایگان از این موزه‌ها بازدید کنند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان مرکزی ادامه داد: پارک سرچشمه، چشمه‌های آب معدنی و باغ‌های گل و گیاه محلات، سراب‌های شازند، تالاب میقان، غار نخجیر و بافت تاریخی بازار اراک نیز از دیگر اماکنی هستند که مردم می‌توانند بازدیدهای خوبی از این مکان‌ها داشته باشند.

رضوانی با بیان اینکه بازدید خانواده‌ معظم شهدا، ایثارگران و ‌جانبازان با ارائه‌ کارت شناسایی معتبر تا سوم خرداد‌ماه رایگان است، گفت: خوشبختانه با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته مدیران مدارس نیز می‌توانند با هماهنگی لازم با اداره‌ کل میراث فرهنگی به صورت رایگان از این مکان‌ها بازدید کنند.

وی ترغیب و تشویق مردم به بازدید از موزه‌ها را از مهم‌ترین اهداف رایگان کردن بازدید از موزه‌ها و اماکن دیدنی عنوان کرد.

افتتاح دفتر مطالعات اسناد و نسخ تاریخی و مشاهیر استان در آشتیان، افتتاح اکو موزه کویر میقان و رونمایی از مطالعات باستان شناسی سرسختی و افتتاح موزه باستان‌شناسی سرسختی شازند، افتتاح موزه‌ مردم‌شناسی تفرش، افتتاح دفتر مطالعات سنگ نگاره‌های استان در خمین و … از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده به مناسبت هفته میراث فرهنگی در استان مرکزی است.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.