گزارشی از خطبه‌های نماز جمعه شهرستان‌های استان مرکزی

ائمه جمعه شهرستان‌های استان مرکزی بابیان اینکه حضور حداکثری مردم در انتخابات فتنه‌های دشمنان کشور خنثی می‌کند تاکید کردند: مشارکت مردم در انتخابات حمایت از استقلال و عزت کشور است.

به‌گزارش اخبار روزانه استان مرکزی و به نقل از خبرگزاری تسنیم از شهرستان‌های استان مرکزی، امام جمعه ساوه ظهر امروز در آئین با شکوه نماز سیاسی و عبادی جمعه با تقدیر از حضور پرشور مردم در پای صندوق‌های رای و شرکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری اظهار داشت: سرنوشت اداره کشور با انتخابات حداکثری ارتباطی تنگاتنگ دارد و ملت ایران همانند دیگر برهه‌های تاریخ برگ زرین دیگری بر افتخارات این نظام می افزایند.

حجت‌الاسلام سیدابراهیم حسینی افزود: امروز تمام دنیا از دوستان و دشمنان چشم به انتخابات و مردم کشورمان دوخته‌اند و حضور تمامی اقشار مردم به معنای نشاط، تقویت امنیت نظام و جواب دندان شکنی به یاوه گویی دشمنان است.

وی تصریح کرد: امروز برای ملت ایران اسلامی روزی بزرگ و سرنوشت ساز است چراکه کشورمان با دارا بودن مردمی ولایتمدار و همیشه در صحنه به‌عنوان مملکتی شاخص در دنیای اسلام مطرح و مهم است.

امام جمعه ساوه خاطرنشان کرد: تبلغات و سیاه نمایی‌های تعدادی از رسانه‌های معاند نظام از مدت‌ها قبل با برنامه ریزی‌های منفعت طلبانه به دنبال تحریف و تضعیف جریان انتخابات در ایران بودند.

حجت‌الاسلام حسینی بیان داشت: رای دهندگان و واجدان شرایط رای با هوشمندی همراه با بصیرت و انتخاب نامزد اصلح باید تلاش کنند و سبب خنثی سازی توطئه‌های دشمنان شوند.

وی عنوان کرد: اخبار جای جای ایران اسلامی حاکی از آن است که حضور حماسی مردم در پای صندوق‌های رای قدرتمند و با اقتدار است.

امام جمعه ساوه با بیان اینکه مردم میهن اسلامی ایران به‌ویژه مردم ولایتمدار ساوه در همه عرصه‌ها و در دوران تحریم و مشکلات اقتصادی همواره حامی و پشتیبان نظام بوده گفت: مشارکت در انتخابات، بیزاری و انزجار از دشمن و از افرادی است که دشمن از آنها حمایت می‌کند.

امام جمعه زرندیه: ملت ایران پیروز اصلی انتخابات است

امام جمعه زرندیه در خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان با اشاره به اهمیت انتخابات در سرنوشت کشور اظهار داشت: انتخابات فصل نوینی در تصمیم‌گیری‌ها و سرنوشت کشور است.

حجت‌الاسلام محمدعلی علم‌الهدی افزود: شرکت در انتخابات وظیفه شرعی، قانونی و سیاسی ملت شریف ایران است که در شرایط امروز کشور نیاز به مشارکت آگاهانه و مبرم مردم است.

وی تصریح کرد: دشمنان و توطئه گران داخل و خارج مدت‌ها قبل از انتخابات به دنبال تضعیف انتخابات و طرح نفوذ بودند.

خطیب جمعه زرندیه خاطرنشان کرد: اما فتنه دشمنان با درایت و هوشمندی شورای نگهبان سرکوب واز نفوذ و دخالت دشمن در جریان انتخابات پیشگیری شد چراکه شورای نگهبان به عنوان نهادی مقدس و تاثیرگذار در کشور ایفای نقش می‌کند.

حجت‌الاسلام علم‌الهدی بیان داشت: مردم باید به اقتصاد مقاومتی که یکی از رهنمودهای مورد تاکید مقام معظم رهبری است توجه جدی داشته باشند.

وی ادامه داد: شرکت در مراسم عزاداری ایام فاطمیه و توجه به سیره اخلاقی و معیشتی حضرت فاطمه زهرا(س) از سرمایه های معنوی است که مردم باید آن را سیره زندگی خود قرار دهند.

امام جمعه محلات: حضور پر شور مردم درانتخابات دشمنان را نا امید ومایوس می‌کند

امام جمعه محلات در جمع نمازگزاران جمعه شهرستان محلات با اشاره به حضور مردم در انتخابات گفت: امروز مردم با حضور خود در صحنه‌ی انتخابات به دشمنان نشان دادند که همیشه درصحنه حضور دارند و در همه زمان آماده جانفشا‌نی برای پاسداری از آرمان‌های انقلاب وشهدا هستند.

حجت‌الاسلام مهدی ربانی افزود: پیروز واقعی انتخابات ملت بزرگوار ایران اسلامی است چراکه با وجود تهدیدهای دشمنان خارجی برای بر هم زدن انتخابات و ایجاد خلل در این انتخابات، مردم پرصلابت‌تر از همیشه در انتخابات شرکت کردند.

وی تصریح کرد: برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی که نهاد قانونگذار است و نیز انتخاب اعضای مجلس خبرگان رهبری از سوی مردم نشان دهنده نقش مشارکت ملت در تعیین سرنوشتشان است.

امام جمعه محلات بااشاره به سخنان رهبرمقام معظم رهبری گفت: دشمنان سعی دارند با ایجاد فضای تفرقه و دو قطبی در بین ملت ایران مردن را نسبت به انقلاب اسلامی واصول امام خمینی(ره) تضاد ودودستگی به وجود آورد ولی مردم هوشیار ایران این را یک القای دروغین می‌دانند و در مسیر انقلابی راه خود را ادامه می‌دهند.

حجت‌الاسلام ربانی عنوان کرد: مردم ما مردمی ولایت مدار هستند که در صحنه‌های انقلاب اسلامی حضور خود را نشان داده‌اند مردم باید به شاخصه‌های مورد نظر حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری در خصوص انتخاب نماینده اصلح توجه داشته باشند.

وی افزود: مقام معظم رهبری در سخنان خود هشدار دادند که طرح آمریکاییها پس از برجام، مساله نفوذ و استفاده از نفوذی ها در ارکان نظام اسلامی است و مردم با هوشیاری و آگاهی این توطئه را نیز خنثی می‌کنند به ویژه کسا‌نی که یک محور سیاسی در جامعه هستند باید مراقب باشند تا ادبیات دشمن را در جامعه اسلامی تکرار نکنند.

امام جمعه محلات باروایتی از حضرت زهرا(س) خاطرنشان کرد: شناخت حضرت زهرا(س) عاملی موثر برای ارتقاء ارزش‌های خانوادگی و شاخص‌های فرهنگی جامعه است و شخصیت بزرگ بانوی جهان اسلام باید مورد توجه و مطالعه دقیق قرار گرفته و به درستی تبیین و تشریح شود.

حجت‌الاسلام ربانی تصریح کرد: مقاومت مردم سوریه وپیروزی‌های مکرر آنان در برابر گروه تروریستی داعش و تکفیری سبب شکست آمریکا شده است و عربستان وترکیه به دنبال آتش بس هستند تا بتوانند با تکفیری‌ها تجدید قوا کنند و از شکست نجات یابند.

امام جمعه خمین : رای مردم سرنوشت کشور را مشخص می کند

امام جمعه خمین در خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان با اشاره به ملاک انتخاب مردم در انتخابات اظهار داشت: مردم باید برای انتخاب فرد اصلح ملاک خود را تعهد به اسلام ، تدبر، بصیرت، دشمن شناسی و شجاعت قرار دهند و اصلح‌ترین فرد را به نمایندگی از خود وارد مجلس کنند.

وی افزود: طبق فرمایشات امام خمینی(ره) مجلس در راس امور کشور قرار دارد و وظیفه آن قانون‌گذاری و نظارت بر اجرای قانون است.

حجت‌الاسلام سیدعلی حسینی تصریح کرد: حضور حداکثری مردم در انتخابات و انتخاب فرد اصلح تکلیفی سنگین و حق شرعی است و به همین سبب مردم باید هرچه زودتر در پای صندوق‌های اخذ رای حاضر و وظیفه خود را انجام دهند.

وی خاطرنشان کرد: مردم نباید رای خود را بی‌اثر بدانند چراکه افراد ورودی نتیجه آرای مردم است.

خطیب جمعه خمین بیان داشت: هر چه از عمر انقلاب می‌گذرد مردم مسلمان و متعهد کشورمان به اهمیت حضور و نقش تعیین کننده خود در تمامی صحنه‌های انقلاب آشناتر می‌شوند.

حجت‌الاسلام حسینی با اشاره به وضعیت مردم سوریه گفت: ارتش سوریه و مردم آن در جنگ با داعش پیشرفت خوبی دارند و دشمنان را در نقطه ضعف قرار داده‌اند.

وی عنوان کرد: داوطلبان بسیجی و سپاه ایران که در دفاع از سوریه به میدان‌های نبرد می روند سبب ترس دشمن شده‌اند و نقش به سزایی در پیروزی سوریه دارند.

امام جمعه خمین ادامه داد: استکبار جهانی که آمریکا در راس آن قرار دارد با حمایت از داعش خباثت خود را به جهانیان ثابت کردند اما ملت شریف ایران با حمایت و پشتیبانی از مظلومان سوریه عظمت و بزرگی خود را نشان دادند.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.