خانه ملت را به اهلش بسپاریم

به گزارش اخبار روزانه استان مرکزی و به نقل از شبستان، یکی از مهمترین اقدامات در برخی کشورها از جمله ایران انتخابات است که حساسیت خاص خود را دارد؛ شاکله ‌انتخابات در کشور ما منحصر به فرد است و بر اساس مردم سالاری دینی اجرا می‌شود.

قطعا نمی شود برای اداره امور کشور ۸۰ میلیون نفر شخصا حضور پیدا کنند و خودشان مستقیم وارد کارها شوند از اینرو برای خود نمایندگانی را انتخاب می کنند و آنان را از طرف خودشان راهی مجلسی می کنند که تصمیمات کشورشان آنجا گرفته می شود.

انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در دو نوبت در تاریخ ۷ اسفند ۱۳۹۴ همزمان با انتخابات پنجمین دورهٔ مجلس خبرگان رهبری و اردیبهشت ۱۳۹۵ برای تعیین ۲۹۰ کرسی دوره دهم مجلس شورای اسلامی برگزار می شود؛ هر چهارسال یکبار شهروندانی که خواستار نمایندگی در مجلس شورای اسلامی هستند در وزارت کشور ثبت نام می کنند صلاحیت ثبت نام شدگان، پس از هیات های اجرایی، از سوی شورای نگهبان قانون اساسی نیز بررسی می شود.

۳۴۴داوطلب برای دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان مرکزی ثبت نام کرده بودند که هم اکنون ۱۷۵ نامزد در گردونه رقابت ها حضور دارند و تعداد نامزدهای انصرافی در شش حوزه انتخابیه اصلی این استان به ۲۷ نفر رسیده است؛‌ از استان مرکزی با جمعیت یک میلیون و ۴۱۴ هزار نفر جمعیت هفت نماینده راهی خانه ملت می شوند که دو نفر آنان از اراک، کمیجان و خنداب هستند.

در انتخابات از مورد سفارش های انگلیس حمایت نشود

حجت الاسلام سید ابراهیم حسینی امام جمعه شهرستان ساوه در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اراک گفت: مردم با بصیرت و هوشیار ایران اسلامی از کاندیداهایی که مورد سفارش انگلیس و آمریکا است حمایت نخواهند کرد.

حجت الاسلام حسینی شرکت در انتخابات را اظهار وفاداری به نظام جمهوری اسلامی ایران دانست و گفت: کشوری که با مشارکت بالای سیاسی مردم روبرو است قطعا دشمنان را مایوس می کند.

وی با بیان اینکه مردم با بصیرت و هوشیار ایران اسلامی از کاندیداهایی که مورد سفارش انگلیس و آمریکا است حمایت نخواهند کرد افزود:  مردم هم به خوبی جریانات سیاسی را تشخیص می‌دهند و به این نکته توجه می‌کنند که برخی افراد مورد تکریم دشمنان قسم خورده انقلاب هستند و یقینا در انتخابات هفتم اسفند پاسخ این مسائل را با رای خواهند داد.

امام جمعه ساوه رعایت اخلاق انتخاباتی از سوی کاندیداها و طرفداران آنها را مهمترین بند منشور اخلاقی انتخابات دانست و افزود: کسی که می‌خواهد به مجلس برود باید بداند وظیفه قانونی یک نماینده چیست و خود با بی قانونی در تبلیغات تخلف نکند.

حجت الاسلام حسینی اظهار کرد: کاندیدایی که هیچ‌گونه طرح عملی برای رفع مشکلات مردم ندارد روشن است که قول و قرارهایش نیز وعده و زودگذر فقط جهت کسب آرا است.

انتخابات سبب چرخش نخبگان و اقتدار داخلی و خارجی کشور است

حجت الاسلام علی مقدسی پور، امام جمعه شهرستان کمیجان در خصوص اهمیت انتخابات به خبرنگار خبرگزاری شبستان در اراک گفت: برگزاری انتخابات در نظام جمهوری اسلامی همواره یک مقطع درخشانی برای ملت ایران بوده و آثار وبرکات حضور گسترده مردم در انتخابات بلافاصله در عرصه بین المللی خودش را نشان می دهد.

وی افزود: حضور آگاهانه مردم در هفتم اسفند حماسه ی بی بدیلی را خلق می کند و انتخاب افراد نجیب، مومن، انقلابی، امین و ولایی قطعا سبب توسعه و پیشرفت کشور در همه عرصه های می شود.

حجت الاسلام مقدسی پور ادامه داد: انقلاب اسلامی ایران از اول بر پایه رای و همه پرسی بوده نمونه آن فروردین سال ۵۸ که بعد از انقلاب از مردم برای چگونگی تعیین شکل نظام و حکومت رای گیری شد و این مهم در کمتر کشورهایی رخ می دهد.

امام جمعه کمیجان با بیان اینکه انتخابات سبب چرخش نخبگان و اقتدار داخلی و خارجی کشور است اظهار امیدواری کرد: مردم همانند حضور باشکوهشان در راهپیمایی ۲۲بهمن یکبار دیگر در روز هفتم اسفند با عظمت و با نشاط در پای صندوق های رای حاضر شوند و توطئه های دشمن را به خودشان برگردانند.

وی حضور معنادار و پرشور مردم در انتخابات را سبب کاهش فشارهای دشمن برای نظام دانست و افزود: با حضور مردم در انتخابات خون تازه های بر پیکر نظام اسلامی  دمیده می شود و هرگز اجازه نمی دهیم بیگانگان برای سرنوشت کشور تعیین تکلیف کنند.

راهی شدن افراد شایسته به مجلس آینده پر خیر و برکتی را برای انقلاب اسلامی رقم می زند

حجت الاسلام سیدعلی حسینی امام جمعه شهرستان خمین نیز به خبرنگار خبرگزاری شبستان در اراک گفت: همه مردم باید در انتخابات شرکت کنند و افرادی را به مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی بفرستند که از هرلحاظ پاک باشند و بتوانند پرچم این انقلاب را به دست صاحب اصلی اش برسانند.

وی افزود: در اهمیت انتخابات همین بس که دوستان و دشمنان ما در اقصی نقاط دور چشم به انتخابات ایران دوخته اند اگر خدای نکرده حضوری ضعیفی داشته باشیم دشمنان شاد شده و برای کشورمان طمع می کنند و دوستان ما نیز مایوس می شوند و چنانچه حضور جدی و گسترده باشد  دشمنان کوتاه می آیند و دوستانمان نیز امیدوار خواهند شد.

امام جمعه خمین شهر آفتاب با بیان اینکه حضور هر ایرانی پای صندوق‌های رأی و انتخاب اصلح تجدید بیعت با  آرمان‌های امام و مقام معظم رهبری است، اظهار کرد: راهی شدن نمایندگان مدیر، انقلابی، متدین و شجاع و دلسوز سبب تعالی کشور می شود.

وی ادامه داد: هر رای ما در سرنوشت مملکت تأثیرگذار است وانتخاب فرد اصلح و شایسته در تمامی امور و زمینه ها از توصیه های اسلام بوده و این انتخاب در امور اجتماعی و سیاسی بسیار باارزش و مهم است.

حجت الاسلام حسینی با بیان اینکه راهی شدن افراد شایسته به مجلس آینده پر خیر و برکتی را برای انقلاب اسلامی رقم می زند گفت: حضور حداکثری در انتخابات سبب استحکام هر چه بیشتر ساختمان عظیم انقلاب و نظام اسلامی می شود.

رهنمودهای امام خمینی(ره) در انتخابات

امام خمینی در جای جای کلام خود مردم را به تقوا دعوت می فرمایند همانگونه که امام درباره تقوا می فرمایند: «بین ملت ها هیچ گونه امتیازی وجود ندارد، جز تقوا و پرهیزگاری، گرامیترین شما نزد خدا پرهیزکارترین شماست. حَسْبُنا اللَّهُ وَ نِعْمَ الْوَکیل. »

«همین ملت قیام کرده است و به نفع همین ملت احکام آورده است: انَّ أَکرَمَکمْ عِنْدَ اللَّهِ أتقیکم؛ خدای تبارک و تعالی به طبقات نگاه نمی کند که این طبقه بالاست، این نخست وزیر است، این اعلیحضرت همایونی است، این نمی دانم چه است، این سردار است. نزد خدای تبارک و تعالی اینها هیچ مطرح نیست. در اسلام تقوا مطرح است. آنکه تقوا دارد، هر که تقوایش زیادتر است، پیش خدا کرامتش زیادتر است.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.