کمک مساجد به انتخاب اصلح/ برگزاری مناظرات انتخاباتی در مساجد مرکزی

به گزارش اخبار روزانه استان مرکزی و به نقل از شبستان، این روزها شاهد تبلیغات رنگارنگ کاندیداهای مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری در سطح شهر هستیم عده ای از نامزدهای مجلس شورای اسلامی برای خود رنگ انتخاب کرده اند وشعارهای خاصی دارند از کنار مردم عادی هم که گذر می کنیم بحث های انتخاباتی میانشان داغ است.

پایگاه های فرهنگی بزرگی مانند مساجد در کنار پرداختن به امور مناسک دینی به تبیین، تشریح و رشد باورهای سیاسی و بصیرتی مردم همت گماشته اند تا با ایجاد فرصت های برابر برای نامزدهای مجلس زمینه ساز یک انتخابات پرشور در کشور باشند.

مناظرات انتخاباتی با هدف روشنگری و آشنایی هر چه بیشتر مردم به کاندیدای مورد نظرشان در کانون های فرهنگی هنری مساجد برگزار می شود این نشست ها که اکثرا بعد از اقامه نماز مغرب و عشا برگزار می شود کمک شایانی به فرد رای دهنده در انتخابش می کند.

مسجد یکی از موثرترین اقشار کشور در پیدایش نظام و حفظ و حراست از ارزش های آن بوده اند؛ از آنجایی که مساجد کانون برکت خیز است و هیچ مجموعه ای از نظر تاثیرگذاری قابل قیاس با آن نیست، باز هم مردم و اهالی متصل به بدنه این اماکن امن الهی، در هفت اسفند۹۴ حماسه ای سیاسی مدنظر رهبر معظم انقلاب را خلق خواهند کرد.

با این حال که مساجد و عوامل مرتبط با آن از جمله ائمه جماعات، اعضای هیات امناء، مسئولان کانون های فرهنگی هنری مساجد و پایگاه های مقاومت بسیج نمی توانند به جانبداری از شخص و گروه و جناح خاصی در داخل مساجد بپردازند ولی می توانند در ایجاد نشست های خبری و مناظره های انتخاباتی کاندیداها نقش موثری در بیان ظرفیت موجود برای معرفی توانایی ها و ارائه برنامه های کاندیداها داشته باشند.

استفاده از تریبون مساجد فراگیر و فراجناحی باشد

حجت الاسلام مصطفی ذوالفقاری، مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی در این خصوص به خبرنگار شبستان در اراک گفت: برگزاری صحیح و سالم انتخابات پیش رو منوط به اجرای قوانین و مقررات از سوی تمام دست‌اندرکاران، مجریان، کاندیداها و طرفداران آن‌ها است.

وی عنوان کرد: هدف اصلی میزبانی کانون های فرهنگی هنری مساجد برای برگزاری مناظرات انتخاباتی کمک به مردم در انتخاب اصلح، فضاسازی برای حضور عمومی و گسترده مردم در پای صندوق‌های رأی در روز هفتم اسفند در راستای اجرای منویات رهبری است.

حجت الاسلام ذوالفقاری اظهار کرد: استفاده از تریبون مساجد باید فراگیر و فراجناحی و در راستای تشویق مردم به حضور حداکثری در پای صندوق های رای باشد.

لازم به ذکر است، تا این لحظه که دو روز تا برگزاری انتخابات زمان باقیست، ۱۶۰ نامزد انتخاباتی دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در استان مرکزی در حال رقابت هستند.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.