بودجه استان مرکزی در سال آتی رشد ۸۴ درصدی دارد

به گزارش اخبار روزانه استان مرکزی و به نقل از خبرگزاری موج از اراک، یادگاری رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان مرکزی اظهار کرد: در بودجه پیشنهادی سال آتی وضعیت اعتبارات هزینه ای نسبت به امسال رشد ۱۴ درصدی دارد که با عمومی شدن ثبت احوال و اسناد ۱۷ درصد رشد نسبت به سال ۹۴ وجود دارد.

یادگاری، شاخص کشور در اعتبارات هزینه ای را ۱۲ درصد و در استان مرکزی ۱۴ درصد عنوان کرد و گفت: استان مرکزی در این زمینه از وضعیت مناسب تری برخوردار است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارائی استان مرکزی نیز در این نشست گفت: میزان بدهی و طلبکاری استان تا پایان دیماه امسال به ترتیب ۵۰ هزار میلیارد ریال و ۲۷ هزار و ۸۷۰ میلیارد است.

حسن میرزاخانی افزود: بیشترین سهم بدهی مربوط به شرکت برق باختر با ۳۱/۵۹ درصد است و بقیه بدهکاری استان نیز مربوط به شرکت گاز با سهم ۷۹/۲۰، برق ۹۵/۵ ، امور مالیاتی ۸۴/۴ ، دانشگاه علوم پزشکی ۴/۴ ، دانشگاه اراک ۸۵ دهم درصد و آبفای شهری ۲/۱ درصدی است.

وی، بدهکاری های شرکت برق باختر را نیز شامل توانیر ۱۵/۷۴ درصد، آلومینیوم ۴۸/۱۲ درصد، برق ایران ۶۶/۷ درصد عنوان کرد. مدیرعامل توزیع برق استان مرکزی نیز در این نشست گفت: صنایع بزرگ استان با فرسودگی فناوری تولید مواجه اند و به علت قدیمی بودن فناوری و مصرف بالای انرژی الکتریکی نمی توانند در چرخه فعالیت سود ده باشند.

محمد الله داد افزود: استان مرکزی ۶۵۰ هزار مشترک برق دارد و در مجموع یکهزار و ۱۵۰ میلیارد ریال معوقه پرداخت هزینه برق در استان وجود دارد.

جابه جایی اعتبار پروژه های مشکل دار استان با توجه به نزدیکی اتمام سال، از مصوبات هشتمین شورای برنامه ریزی و توسعه استان مرکزی بود.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.