مجلس دانشگاه را دریابد

به گزارش اخبار روزانه استان مرکزی، دکتر سعید فخاری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) – منطقه مرکزی- با اشاره به انتظارات خود از نمایندگان مجلس آتی گفت: اگر من نماینده بودم، با تشکیل جلسات تخصصی با صاحب‌نظران این عرصه و اندیشمندان، در فکر چاره‌جویی جهت کاهش هزینه‌های بیهوده ناشی از برگزاری مراسم‌ها، همایش‌های پرهزینه و … در کشور بر می‌آمدم و با این رویکرد به سمت تدوین برنامه‌ریزی‌های دقیق و اصولی جهت رفع دغدغه‌های دانشجویان و جوانان که شامل شغل و ازدواج است، حرکت می‌کردم.

رئیس دانشگاه فرهنگیان پردیس شهید باهنر اراک یکی از اولویت‌های خود در صورتی که نماینده بود را باز گذاشتن فضای سیاسی در دانشگاه بیان و تصریح کرد: دانشگاه‌ها نیاز به فضای باز سیاسی و آزاد دارند. تا فضای سیاسی باز به معنای واقعی حاصل نشود، نمی‌توان انتظار داشت محیطی با نشاط در دانشگاه حاکم باشد.

فخاری ادامه داد: در این راستا کرسی‌های آزاداندیشی در دانشگاه‌ها برگزار می‌شوند، اما ما هنوز نگران فضای باز سیاسی هستیم. برگزاری کرسی‌ها و نشست‌های سیاسی باید محکم‌تر از گذشته ادامه پیدا کند و این مهم نیز باید یکی از اولویت‌های یک نماینده در حوزه دانشگاه‌ها باشد.

وی اظهار کرد: اگر نماینده بودم، ارتباط بین دانشگاه‌ها را در استان به عنوان یک برنامه کاری مهم در نظر می‌گرفتم و بر فعالیت‌های مشارکتی تأکید می‌کردم.

فخاری گفت: همچنین انجام پژوهش‌های هدفمند و کاربردی و جهت‌دادن به نشست‌های اساتید و اکتفا نکردن به سخنرانی‌ باید مورد توجه قرار گیرد چراکه برگزاری نشست‌های بدون ثمر مطالبه جامعه دانشگاهی نیست.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.