انتصاب مسئول پیگیری قانون دسترسی آزاد به اطلاعلات در استانداری مرکزی

به گزارش اخبار روزانه استان مرکزی و به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل استانداری استان مرکزی، در این حکم آماده است: امید است با استعانت از خداوند منان و همکاری همه دستگاه های اجرایی، نهاد های عمومی و انقلاب اسلامی استان در اجرای دقیق مفاد این قانون به خصوص ایجاد و گسترش شفافیت و تقویت روحیه پاسخگویی مسئولانه دستگاه ها، نظارت کلی بر حسن اجرای این قانون در همه بخش ها، فرهنگ سازی، ارشاد و ارائه نظرات مشورتی و تدوین برنامه های لازم برای اطلاع رسانی این قانون موفق و موید باشید.
مسوول پیگیری و پاسخگویی به درخواست های قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات در استان مرکزی این خصوص گفت: قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات باعث ایجاد شفافیت و پاسخگویی رفتار مسئولان را افزایش داده و از این جهت اجرای دقیق آن از برنامه های اصلی دولت است.
عرب افزود: هر شخص حقیقی و یا حقوقی ایرانی می تواند درخواست خود را برای دسترسی به اطلاعات را در برگه (فرم) مخصوصی که به تصویب کمیسیون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات موضوع ماده (۱۸) قانون می رسد، به صورت برخط از طریق درگاه الکترونیک، پیشخوان دولت الکترونیک، پست یا مراجعه حضوری به واحد اطلاع رسانی مؤسسه درخواست شونده، تسلیم کند.
وی ادامه داد: درگاه الکترونیک موسسات مشمول قانون، باید راهنمایی لازم برای دسترسی متقاضیان به اطلاعات را در اختیار آنان قرار دهد.
مدیرکل روابط عمومی استانداری استان مرکزی با بیان اینکه اطلاعات عمومی که به متقاضیان ارائه می شودمی تواند روی درگاه الکترونیک موسسه قرار گیرید، بیان کرد: درخواست سند اطلاعاتی که انتشار عمومی یافته باشد و از طریق درگاه الکترونیکس موسسه در دسترس باشد قابل پذیرش نیست.
وی بیان کرد: پس از دریافت و بررسی مدارک توسط متصدی دریافت درخواست ها، در صورت کامل بودن کاربرگ یا مدارک احتمالی، متصدی مربوط مکلف است ضمن تحویل رسید متقاضی در خواست مربوطه را بلافاصله به واحد مرتبط ارسال کند.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.