نماینده مردم دلیجان و محلات در مجلس: خرید ۵ هزار واگن روسی اقدام نابخردانه‌ای است

به گزارش اخبار روزانه استان مرکزی، حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار داشت: خرید ۵ هزار واگن از کشور روسیه با وجود توانمندی‌های داخل اقدام نابخردانه‌ای است که باید وزیر راه و شهرسازی در رابطه با آن به مجلس پاسخ و توضیح دهد.

وی تصریح کرد: در شرایط اقتصادی حاکم بر جامعه باید با تکیه بر ظرفیت‌های داخل نیازها را پوشش داده و با بهره‌گیری از ظرفیت داخلی به فکر تولید و رونق اقتصاد کشور باشیم.

نماینده مردم دلیجان و محلات در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: ما مخالف ورود تکنولوژی با کشور نیستیم، آنچه می‌تواند اقتصاد بیمارگونه کشور را نجات دهد، استفاده از سرمایه‌گذاری خارجی و تکنولوژی‌های جدید است، اما متأسفانه می‌بینیم امروز عده‌ای محصول نهایی خارجی را که منشاء رکود و بیکاری در کشور است، به داخل وارد می‌کنند که این مسئله آسیب جدی به بخش صنعت و تولید وارد خواهد کرد.

سلیمی گفت: در حال حاضر واردات بی‌رویه پوشاک و کالاهای مصرفی بازار داخل را پر کرده است، واردات همچون سیل ویرانگر در حال آسیب‌زدن به اقتصاد کشور است و در شرایطی که ۸ میلیون بیکار در کشور وجود دارد، واردات غیر هدفمند می‌تواند به بحران بیکاری دامن زده و این بحران را عمیق‌تر کند.

وی ادامه داد: واردات کالا و محصولات خارجی در شرایطی که امکان تولید در داخل کشور فراهم است منجر به یاس و افسردگی صنعتگران و کارگران داخلی شده و موجب عاطل و باطل ماندن سرمایه‌های ملی خواهد شد.

نماینده مردم دلیجان و محلات در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: قرارداد خرید ۵ هزار واگن روسی در حالی به امضا رسیده است که شرکت واگن پارس اراک به عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده واگن در خاورمیانه از ظرفیت و توانایی لازم برای تولید این واگن‌ها برخوردار بوده و قادر است بهترین واگن‌ها را با بالاترین کیفیت تولید و روانه بازار کند.

سلیمی با بیان اینکه طی سال‌های اخیر گام‌های بسیار بلندی در راستای ارتقاء تولید و کیفیت در شرکت واگن پارس اراک برداشته شده است، تاکید کرد: خط تولیدی این شرکت هم اکنون به دلیل نبود سفارش و درخواست تولید متوقف شده است و پسندیده نیست تا کارگران این مجموعه بیکار هستند با واردات برای کارگران سایر کشورها شغل ایجاد کنیم.

وی اظهار داشت: مجلس باید از ابزار نظارتی خود استفاده کرده و مانع از انعقاد چنین قراردادهایی شود.

نماینده مردم دلیجان و محلات در مجلس شورای اسلامی از مسئولان خواست در چنین شرایطی به صنایع داخلی و اقتصاد مقاومتی بیش از پیش توجه کرده و به جای صرف میلیون‌ها دلار ارز برای واردات، این سرمایه‌ها را در صنایع داخل هزینه کنند.

 

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.