تحویل ۴۴۸ واحد مسکونی به مددجویان بهزیستی استان مرکزی

به گزارش اخبار روزانه استان مرکزی و به نقل از خبرگزاری شبستان از اراک، انوشیروان محسنی بندپی، رئیس سازمان بهزیستی کشور (۱۸ بهمن) در مراسم تحویل ۴۴۸ واحد مسکونی به مددجویان بهزیستی در شهر مهاجران که به مناسبت ایام الله دهه مبارک فجربرگزار شد، ضمن تبریک به مناسبت ایام سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران گفت: در ایام الله دهه مبارک فجر سال جاری دو هزارو ۵۰۰ واحد مسکونی به مددجویان بهزیستی کشورتحویل شده است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۴۶ هزار واحد مسکونی با انعقاد تفاهم نامه ای سه جانبه میان بنیاد مستضعفان و جانبازان انقلاب اسلامی، خیرین و سازمان بهزیستی با پیشرفت فیزیکی از ۲۰ تا ۸۰ درصد برای مددجویان زیرپوشش در حال ساخت است، ادامه داد: دولت از ابتدای آغاز فعالیت خود شرایطی را برای آحاد جامعه فراهم کرده که بتوانند به صورت عادلانه از امکانات خدماتی، درمانی و رفاهی بهره مند شوند.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه در حال حاضر ۹۹ درصد افراد جامعه تحت پوشش بیمه هستند، ادامه داد: ۸۵ درصد هزینه های درمانی بیماران تحت حمایت بیمه های سلامت و تامین اجتماعی، توسط سازمان های بیمه گر پرداخت می شود.

محسنی بندپی اضافه کرد: با تدابیر دولت و به رغم اوضاع بد مالی در سال ۹۴ ، شرایطی فراهم آمد که افراد دارای معلولیت از اشتغال وامکانات مناسب بهره مند شوند که این نیز نقطه مثبتی در کارنامه دولت و نویدی برای نیازمندان است.

رئیس سازمان بهزیستی کشور با اشاره به تصویب قانون حمایت از معلولان در مجلس ششم ، ادامه داد: دولت تدبیر و امید به سبب دیده نشدن بارمالی آن با تقدیم لایحه دیگری به مجلس شورای اسلامی تلاش کرد تا بارمالی این قانون از روی دوش مددجویان برداشته شود.

این مقام مسئول در بخش دیگری از سخنانش از ساخت واحد های مسکونی برای خانوارهای دارای دو معلول به بالا اشاره کرد و گفت: هم اکنون ۱۱ هزار واحد مسکونی با کمک سه جانبه خیرین ، بنیاد مستضعفان و جانبازان انقلاب اسلامی و سازمان بهزیستی برای خانوارهای دارای دو نفر معلول به بالا در حال ساخت است.

بهزیستی استان مرکزی در راستای کمک به جامعه هدف خود تلاش می کند

بهروز رفیعی، مدیر کل بهزیستی استان مرکزی نیز در این مراسم ضمن گرامیداشت ایام الله دهه مبارک فجر پیروزی انقلاب اسلامی بیان کرد: کمک به نیازمندان و افراد تحت پوشش و دستگیری از این عزیزان از مهمترین دغدغه های سازمان بهزیستی است.

وی با اشاره به ساخت این تعداد واحد مسکونی برای مددجویان ادامه داد: این تعداد واحد مسکونی با زیربناهای ۷۵ ، ۸۰ و ۸۳ مترمربعی در ۱۸ بلوک چهار طبقه قرار دارند.

رفیعی با بیان اینکه ۳۴۳ واحد از این خانه ها در شهرک مهاجران تحویل معلولان شد اضافه کرد: ۶۵ واحد در اختیار زنان سرپرست خانوار قرار گرفت و ۱۰ واحد به فرزندان ترخیصی از مراکز بهزیستی تحویل داده شد.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.