افتتاح دفتر مجمع مشورتی توسعه در استان مرکزی

به گزارش اخبار روزانه استان مرکزی و به نقل از سایت رسمی استانداری مرکزی، حجت الاسلام حجت الله هاشمی مشاور عالی استاندار مرکزی در جلسه افتتاحیه دفتر شورای مشورتی توسعه استان مرکزی که با حضور مشاور معاون رئیس جمهور در سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان برگزار شد، با اشاره به سپری شدن هفته دولت و عملکرد رضایت بخش مجموعه دولت اظهار کرد: افتتاح و بهره برداری از حدود ۹۶۵ پروژه با بیش از ۹۰۰ میلیارد تومان اعتبار در استان مرکزی در شرایط کنونی کشور گام بزرگی برای توسعه استان بود که به خوبی برداشته شد.

وی با ابزار امیدواری نسبت به بهبود شرایط مالی دولت در آینده گفت: افق پیش رو حاکی از آن است که آینده ای روشن در انتظار کشور و استان صنعتی مرکزی است.

هاشمی با اشاره به حمایت های رهبری که منجر به کسب توفیقات در مجموعه دولت شده است، اراده مردم در ۲۴ خرداد ماه سال ۱۳۹۲ منجر به تغییر جدی در مدیریت کشور و اصلاح ساختار مدیریتی شد.

وی افزود: مردم با این انتخاب سیاست های دولت را تایید کردند و امروز به پشتوانه این حمایت وعده های دولت با مدیریت درست به ثمر نشسته و خواهد نشست.

وی با اشاره به پیروزی های تیم هسته ای کشور که توفیقات بسیاری در عرصه سیاست خارجی را رقم زد و عامل امید در کشور شد، در خصوص مجمع مشورتی توسعه استان گفت: این مجمع یک نهاد غیرسیاسی است و صرفا در جهت حمایت و کمک به مدیران کشور و استان تشکیل شده و تلاش داریم که از ایده همه طیف ها استفاده کنیم.

مشاور عالی استاندار مرکزی تصریح کرد: این مجمع از کارگروه های متعددی تشکیلی شده است که دامنه وسیعی از دیدگاه ها را جلب خواهد کرد و در این راستا از دیدگاه های جوانان قطعا بهره خواهیم برد. پس از جمع بندی نظرات و ایده ها پیشنهادات به مدیران ارشد استان و در نهایت مرکز و سازمان برنامه ریزی کشور ارجاع داده خواهد شد.

وی با تاکید براینکه این مجمع مسلما نیازمند حمایت جدی است تا بتواند با مدیران و مسئولان رابطه ای تنگاتنگ داشته باشد و شاهد توسعه استان باشیم، اضافه کرد: استان مرکزی مستعد توسعه است و ظرفیت بالایی در اختیار دارد، اما در عین حال مشکلات متعددی دارد. این استان با توجه به صنعتی بودن آسیب جدی از ناحیه تحریم ها دیده است و در حال حاضر کمتر از ۵۰ درصد صنایع استان فعالند و با ظرفیت اسمی واقعی خود فعالیت نمی کنند.

هاشمی تاکید کرد: رساندن فعالیت صنایع به ظرفیت اسمی واقعی و جذب سرمایه گذار مسلما توسعه و رشد استان را رقم خواهد زد و افزایش اشتغال و رونق اقتصادی را ایجاد می کند.

مشاور عالی استاندار مرکزی با اشاره به آماده کردن پنج طرح محوری و اولویت دار استان افزود: طبق بررسی های انجام شده این طرح ها آماده شده و به هیات رئیسه مجمع مشورتی کشور و همچنین مجموعه استان ارجاع داده خواهد شد.

در این جلسه مهدی زندیه وکیلی معاون هماهنگی و امور عمرانی استاندار مرکزی نیز با اشاره به احیای سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور به عنوان مغز متفکر دولت که منجر به توسعه خواهد شد، تاکید کرد: مسلما انجام امور بدون هدف، تفکر و برنامه ریزی، اقدامات انجام گرفته را خنثی خواهد کرد.

وی تصریح کرد: دولت یازدهم با احیای این سازمان در پی رفع مشکلات است و ارتباط با نخبگان و صاحبنظران می تواند کمک شایانی در این راستا کرده و باعث می شود که مسیر و سیستم خوداصلاحی ایجاد شود.

معاون عمرانی استاندار مرکزی با اشاره به تشکیل اتاق های فکر در استان ها گفت: این اتاق ها فعالیت خوبی در جهت احصا، بررسی و پروراندن مشکلات استان داشته اند و از این پتانسیل می توان در این مجمع نیز بهره برد تا ترکیبی از مجمع و اتاق های فکر در راستای رفع چالش های استان کار کنند.

وی با اشاره به وخامت وضعیت مالی کشور، تدابیر و انضباط مالی دولت یازدهم را منجر به افتتاح و اتمام پروژه ها به ویژه نیازهای اصلی مردم دانست و افزود: خوشبختانه منابع محدود کشور به سمت مشکلات اولویت دار هدایت شد که نشانگر هنر مدیریتی دولت است و امروز نیز همفکران دولت باید جهت پیشرفت کشور وارد عرصه شوند.

در این جلسه یوسفی مشاور اقتصادی استاندار مرکزی نیز بر اختصاص منابع به زیرساخت ها و رساندن صنایع و کارخانجات به ظرفیت ۱۰۰ درصدی که البته نیازمند ارائه بسته کاری و تامین بازار و تغییرات است، تاکید کرد.

در ادامه عبدالغفار شجاع، مشاور دکتر نوبخت با اشاره به وضعیت وخیم کشور در ابتدای استقرار دولت یازدهم اظهار کرد: خوشبختانه رئیس جمهور یکی از متخصص ترین روسای جمهور کشور است چراکه با تجربه ای بی نظیر وارد عرصه مدیریتی کشور شد.

وی با اشاره به این تجربه که به عاملی برای حضور گسترده مردم در پای صندوق های رای در ۲۴ خرداد ۱۳۹۲ منجر شد، افزود: امروز نباید شرایطی فراهم شود که عرصه برای فعالیت مجموعه دولت تنگ شود. دولت همچنان با مشکلات عدیده که به ارث برده مواجه است.

شجاع تصریح کرد: متاسفانه از دولت قبل چیزی به دولت یازدهم نرسید و تنها تخریب، بدهی، تورم و اوضاع وخیم اداری سهم دولت یازدهم شد.

وی افزود: همه امکانات کشور در دولت های گذشته در اختیار مسئولین ارشد کشور بود، اما دولت یازدهم وارث مشکلات شد و با این وضعیت بر سر کار آمد، اما تدبیر مجموعه دولت شرایط کشور را متحول کرد.

وی با بیان اینکه دولت از عمر ۲۵ ماهه خود ۲۲ ماه را صرف مهمترین مسئله کشور یعنی موضوع هسته ای کرد و ۱۰ نفره در مقابل دنیا ایستاد، اظهار کرد: خوشبختانه سیاست خارجی دولت یازدهم به نتیجه رسید و امید واقعی را در کشور رقم زد.

مشاور رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور اضافه کرد: دولت در کنار تلاش های تیم هسته ای با وجود همه مشکلات مالی طرح تحول نظام سلامت که از نیازهای اساسی کشور و از نگرانی های مردم بود را به اجرا رساند و با حداقل امکانات تاکنون بر بسیاری از مشکلات کشور فائق آمده است.

وی با اشاره به مشکلات صنایع در کشور و تعطیلی و نیمه تعطیل بودن اکثر شرکت ها و کارخانجات گفت: دولت قبل روزانه ۴٫۵ میلیون بشکه نفت را به فروش می رساند و درآمد بسیاری را در اختیار داشت، اما امروز دولت تنها حدود ۶۰۰ هزار بشکه را به فروش می رساند که البته پول آن به صورت کامل به کشور برنمی گردد. با همه این مشکلات دولت تلاش ویژه ای در راستای رفع چالش های موجود در کشور را بکار بسته است.

شجاع تاکید کرد: دولت با تمام توان جهت حفظ اقتصاد، کاهش تورم و رشد اقتصادی در حال فعالیت است، مسلما به دلیل مشکلات فراوان کشور این کاهش به درستی در جامعه حس نمی شود. کشور در مرحله ای حساس قرار دارد و مرتفع شدن مشکلات مسلما زمانبر است در این شرایط تنها باید دولت را حمایت کرد.

وی با اشاره به ظرفیت های ویژه استان مرکزی بر حرکت رو به جلوی این استان و تعامل و وفاق همه مسئولان و مدیران برای تصمیم گیری درست و پیشرفت استان تاکید کرد.

رئیس هیات رئیسه مجمع مشورتی توسعه استان های کشور با اشاره به فرمایشات رهبری و شعار دو سال اخیر که بر امر حمایت و همراهی دولت و ملت تاکید دارد، گفت: دولت گرفتار مشکلات بسیاری است و بر همین اساس به منظور حمایت و کمک، پیشنهاد این تشکیل این مجامع مطرح شد و امروز با هدف کمک به دولت فعالیت خود را آغاز کرده اند.

وی با تاکید بر اینکه این مجمع حق دخالت در امور سیاسی و اجرایی کشور را ندارد و تنها ایده و پیشنهادات را برای کمک به دولت و رفع مشکلات مطرح می کند، اظهار کرد: مجمع تنها به دنبال تقویت دولت است. نباید اجازه داد که مشکلات به وخامت بیشتری برسند به همین دلیل تصمیم بر این شد که پنج طرح محوری استان ها توسط مجمع بررسی و به مرکز ارسال شود تا بتوان بستر پیشرفت با قدرت دولت را فراهم کرد.

شجاع با اشاره به حضور نخبگان و افراد صاحب نظر با تفکرات و دیدگاه های متفاوت در مجمع گفت: دولت به هیچ عنوان به دنبال دو جناجی شدن کشور نیست، به همین دلیل از حضور همه طیف ها و دیدگاه ها در صحنه کشور استقبال می کند. ما صرفا جهت تحقق اهداف دولت در تلاش هستیم و آنچه نظر دولت است را دنبال خواهیم کرد.

مشاور رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور با اشاره به اینکه وضعیت نفتی کشور رو به بهبود است، افزود: مسلما با تلاش های دولت و باز شدن فضا، کشور و مردم به جایگاه واقعی خود باز خواهند گشت.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.