افتتاح اداره محیط زیست اراک/ انتصاب نخستین رئیس محیط زیست ‌اراک

به گزارش اخبار روزانه استان مرکزی و به نقل از خبرگزاری فارس از اراک، فرماندار اراک بعد از ظهر دیروز در آیین افتتاح اداره محیط زیست شهرستان اراک، محیط زیست را یکی از ارکان توسعه پایدار عنوان کرد و بر ضرورت بسط و گسترش فرهنگ زیست محیطی در سطح جامعه تاکید کرد.

حسین بختیاری گفت: عدم استقرار برخی ادارات در شهرستان اراک مشکلاتی را در پی داشته است که استقرار اداره محیط زیست اراک با توجه به وضعیت آلودگی هوای اراک یک ضرورت بود.

وی اظهار کرد: امیدواریم با استقرار اداره محیط زیست شهرستان اراک و تفویض اختیارات کامل تلاش ویژه‌ای به منظور اشاعه فرهنگ حفاظت از محیط زیست صورت بگیرد و مردم اراک که از آلودگی هوا رنج می‌برند از این مشکل نجات یابند.

وی خاطر نشان کرد: با داشتن هوا و محیط زیست پاک، شاخص‌های سلامت جسمانی و بهداشت روان در جامعه ارتقا می‌یابد و نیمی از مشکلات شهر اراک که مربوط به آلودگی هوا است رفع خواهد شد.

مدیر کل محیط زیست استان مرکزی نیز در این آیین گفت: اداره حفظ محیط زیست اراک با هدف پیگیری تخصصی‌تر امور مربوط به آلودگی هوا و با پیگیری‌ها و اصلاح ساختار ایجاد شده است.

حسینعلی ابراهیمی‌کارنامی تصریح کرد: جهت افزایش کارایی و نتیجه مطلوب از عملکرد این اداره در شورای معاونین اداره کل محیط زیست استان مصوب شد، رئیس اداره محیط زیست شهرستان اراک هم طراز معاونین بوده و در تمام کمیته‌های فنی حضور خواهد داشت.

وی ابراز امیدواری کرد که با افتتاح این اداره، نیروی انسانی و تجهیزات لازم خودرویی نیز برای حفظ و حراست از محیط زیست شهرستان تأمین شود.

گفتنی است قبل از این شهرستان اراک فاقد اراده محیط زیست بوده و هم‌اکنون اداره محیط زیست شهرستان اراک در ساختمان مرکز پایش کیفیت هوای شهر اراک استقرار یافته است.

 

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.