استقرار ۴۰۰ راهدار با ۳۰۰ دستگاه ماشین‌آلات زمستانی در محورهای مرکزی

به گزارش اخبار روزانه استان مرکزی و به نقل از خبرگزاری موج، مجیدرضا نصرالله نژاد با اعلام این‌که امسال عملیات راهداری زمستانی در استان مرکزی از اوایل آذر شروع شده، به جغرافیای خاص استان اشاره کرد و گفت: بر خلاف تصور عموم که این استان را با آب و هوایی کمتر سرد می‌دانند، برخی از مناطق استان گاهی سردترین نقطه کشور می‌شود؛ مثلا امسال دمای شهر شازند به منفی ۲۱ درجه رسید و ارتفاع برف در برخی محورهای روستایی به بیش از ۲ متر هم رسیده است.

وی افزود: ۶۴۰۰ کیلومتر راه اصلی، فرعی و روستایی در استان مرکزی داریم که حدود نیمی از این محورها جزو جاده‌های برف‌گیر محسوب می‌شوند، اما؛ بقیه محورها هم هرچند کمتر، در مواقع بارش برف نیازمند برف‌روبی و نمک و شن‌پاشی هستند.

مدیر کل راه و شهرسازی استان مرکزی ادامه داد: امسال تاکنون ۶ مرحله برف داشته‌ایم و در هر مرحله، راهداران استان اقدام به برف‌روبی و نمک‌پاشی و شن‌پاشی کرده‌اند.

وی گفت: در محورهای استان حدود ۴۰۰ نفر از عوامل راهداری همراه با ۳۰۰ دستگاه ماشین‌آلات مخصوص راهداری زمستانی در ۲۹ راهدارخانه ثابت و سیار مستقرند و در مواقعی که بارش برف داریم، ۲۴ ساعته فعالیت می‌کنند. به همین خاطر به رغم ۶ مرحله بارش برف در استان، هیچ مورد انسداد محور نداشتیم و نهایتا با کندی حرکت در مسیر رو به رو بودیم.

نصرالله نژاد در مورد شن و نمک مصرفی این اداره کل گفت: در همه ۲۹ راهدارخانه انبار شن و نمک داریم و از آنجا که از میزان مناسبی دپوی شن و نمک برخورداریم، پیش‌بینی می‌کنیم که امسال از این نظر با کمبود مواجه نشویم.

وی در پایان با اشاره به این‌که ۱۱ گردنه در محورهای مواصلاتی موجود در استان مرکزی وجود دارد، گفت: مهم‌ترین گردنه‌ها که در زمان بارش برف مشکل آفرین می‌شوند، گردنه‌های دخان، زالیان و لیان هستند.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.