برگزاری نخستین مسابقات لیگ فوتبال رو میزی استان مرکزی

به گزارش اخبار روزانه استان مرکزی ، محمدرضا میرزایی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار داشت: فوتبال رو میزی (فوتبال دستی) از جمله ورزش‌هایی است که در گذشته به عنوان یک نوع بازی کلوپی به آن نگریسته می‌شد و بیش از آن که یک نوع ورزش باشد، به عنوان تفریح بین جوانان بود.

وی تصریح کرد: با شکل‌گیری فدراسیون جهانی فوتبال رو میزی این رشته ورزشی بعد قهرمانی به خود گرفت و تحت حمایت مالی ادارات ورزش و جوانان و هیئت انجمن‌های ورزشی قرار گرفت.

مسئول کمیته فوتبال رو میزی استان مرکزی ادامه داد: با راه‌اندازی هیئت انجمن‌های ورزشی در استان مرکزی این کمیته فعالیت خود را زیر نظر این هیئت و با همکاری بخش خصوصی آغاز کرد که به موفقیت‌های ارزشمندی دست پیدا کرده است.

مسئول کمیته فوتبال دستی استان مرکزی با اشاره به برگزاری مسابقات لیگ فوتبال رو میزی برای نخستین بار در کشور بیان کرد: کمیته فوتبال دستی استان به منظور تقویت این رشته و ساماندهی ورزشکاران و علاقمندان به این رشته ورزشی برای نخستین بار در کشور اقدام به برگزاری مسابقات لیگ استانی کرد که هم‌اکنون فصل اول این مسابقات به پایان رسیده و بعد از یک ماه استراحت فصل دوم مسابقات از بهمن ماه آغاز خواهد شد.

وی از درگیر کردن حدود ۲۵۰ نفر از جوانان استان در این دوره از رقابت‌ها در شهرهای مختلف استان خبر داد و خاطر نشان کرد: در حال حاضر ۱۰ تیم در مسابقات لیگ فوتبال دستی استان شرکت دارند که شامل بخش دولتی و غیر دولتی است.

مسئول کمیته فوتبال روی میز استان مرکزی ادامه داد: تیم‌های شرکت کننده در مسابقات لیگ استان شامل تیم باشگاه سون، ایمان، المپیک ۹۰، دانشجو، شرکت پرنین پلاست، احیاء صنعت ادوات، پوشاک مهپا، نماینده تک دانه، اوقاف و امور خیریه و دانشگاه علوم پزشکی اراک است، که حضوری موفق در فصل نخست این رقابت‌ها داشته و در آماده‌سازی خود برای فصل دوم مسابقات هستند.

میرزایی بیان داشت: تلاش داریم به منظور افزایش کیفیت هرچه بیشتر مسابقات لیگ استان که از حساسیت بالایی در سطح کشور برخوردار است تعداد تیم‌های شرکت‌کننده در فصل دوم رقابت‌ها را افزایش دهیم که در این راستا رایزنی‌هایی را با پنج تیم انجام داده و موافقت آنان را اخذ کرده‌ایم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه کمیته فوتبال رو میزی استان از تشکیلات منسجمی برخوردار است، اظهار کرد: خوشبختانه با پیگیری‌های به عمل آمده هم‌اینک تشکیلات کادر اجرایی این کمیته کامل بوده و وظایف اعضا به خوبی مشخص و تعیین شده است که این مسئله موجب پیشبرد هرچه بهتر امور شده است.

مسئول کمیته فوتبال رو میزی استان مرکزی گفت: همچنین تلاش داریم لیگ بانوان را در سال آینده راه‌اندازی و بانوان علاقمند به این رشته را نیز جذب کنیم.

میرزایی با بیان اینکه در حال حاضر این رشته در شهرهای اراک، ساوه و محلات راه‌اندازی شده است، گفت: ۸۰ بازیکن در این شهرها در رشته فوتبال دستی فعالیت دارند که از این تعداد ۵۰ نفر به صورت حرفه‌ای ورزش می‌کنند.

وی افزود: خوشبختانه یک نفر از بازیکنان فوتبال دستی استان به نام علی آقابابایی در اردوی تیم ملی فوتبال رو میزی حضور دارد.

مسئول کمیته فوتبال دستی استان مرکزی با بیان اینکه این کمیته بیش از سه سال است که به صورت حرفه‌ای کار خود را در استان دنبال می‌کند، خاطر نشان کرد: عدم برخورداری دفتر مستقل برای کمیته برای پیگیری امور و تمرینات تیم استان از مهم‌ترین مشکلات این هیئت است که امیدواریم با مساعدت مسئولان اداره کل شاهد رفع این چالش باشیم.

میرزایی برنامه‌ریزی به منظور برگزاری مسابقات کشوری در ۶ ماهه اول سال آینده، تربیت بازیکنان حرفه‌ای، توسعه رشته فوتبال دستی، آماده‌سازی و بسترسازی مناسب برای مسابقات قهرمانی کشور در بهمن ماه، برگزاری مسابقات بسیج ادارات، برگزاری مسابقات کارمندان دولت، برگزاری انتخابات دو سالانه رئیس کمیته فوتبال رو میزی و… را از مهم‌ترین برنامه‌های آتی این کمیته عنوان کرد.

وی بیان داشت: در نشستی که اخیراً با حضور مسئولان فدراسیون انجمن‌های ورزشی برگزار شد، استان مرکزی به عنوان یکی از استان‌های برتر و فعال کشور در زمینه فوتبال دستی معرفی شد.

به گفته وی برگزاری مسابقات مناسبتی در سطح اراک، حضور در مسابقات آزاد قهرمانی کشور، برگزاری مسابقات ویژه ادارات مختلف و… بخشی از اقدامات انجام شده این کمیته در سال جاری به شمار می‌رود.

رئیس کمیته فوتبال رو میزی استان مرکزی همچنین خواستار همکاری مسئولان استان در راه‌اندازی باشگاه فوتبال دستی ویژه بانوان شد.

 

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.