تصویب طرح تفصیلی شهر جدید امیرکبیر در استان مرکزی

به گزارش اخبار روزانه استان مرکزی و به نقل از خبرگزاری تسنیم از اراک، عزیز فیلی ظهر دیروز در جمع خبرنگاران بااشاره به تصویب طرح تفصیلی شهر جدید امیرکبیر استان مرکزی اظهار داشت: طرح تفصیلی شهر جدید امیرکبیر در کمیسیون ماده ۵ استان مرکزی که به ریاست معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری، فرماندار شهرستان اراک، شهردار و رئیس شورای اسلامی کلانشهر اراک و سایر اعضا تشکیل شد به تصویب رسید.

وی افزود: طرح تفصیلی شهر جدید امیرکبیر که در راستای عملیاتی شدن طرح جامع این شهر تهیه و به تصویب اعضای کمیسیون ماده ۵ استان رسیده، با ابلاغ استاندار مرکزی جهت اجرا به دستگاههای ذیربط ابلاغ می گردد .

فیلی بیان کرد: به منظور ادامه روند توسعه شهر جدید امیرکبیر و در راستای طرح جامع این شهر، مطالعات طرح تفصیلی با رویکرد مباحث زیست محیطی، کالبدی، اقتصادی، ترافیکی، گردشگری و غیره انجام و طرح تهیه شده، پس از طی مراحل قانونی و بررسی همه جانبه در جلسات کارشناسی به کمیسیون ماده ۵ ارجاع و در این جلسه مطرح و پس از رفع نواقص به تصویب اعضا رسید.

معاون عمرانی استاندار مرکزی بااشاره به ساخت شهر جدید امیرکبیر گفت: تراکم جمعیتی و ساختمانی شهر جدید امیرکبیر بر اساس طرح جامع مصوب این شهر در گستره ای به مساحت ۱۶۰۰ هکتار و برآورد جمعیت پذیری آن تا سقف ۱۰۰هزار نفر محاسبه شده است.

وی افزود: ویژگیهایی به جهت دسترسی به خط راه آهن سراسری و همچنین همجواری با بزرگراه اراک – قم و نزدیکی به کانون فعالیتی شهر اراک ، مناسب بودن موقعیت شهر به لحاظ کم طبیعی و اقلیم نسبتا معتدل منطقه و هم جواری شهر با اراضی کشاورزی، از جمله مواردی است که در تهیه طرح تفصیلی شهر جدید امیرکبیر مورد دقت قرار گرفته و توسعه آتی شهر بر اساس آن برنامه ریزی شده است.

وی بااشاره به چشم انداز ساخت این شهر گفت: چشم انداز شهر جدید شهر امیرکبیر را می توان بصورت شهری نسبتا سبز و طبیعت گرا با جاذبه های طبیعی و گردشگری تلقی کرد که در عین خودکفایی اقتصادی، سکونت و اشتغال را بطور توامان داشته باشد.

فیلی تصریح کرد: در طرح تفصیلی شهر جدید امیرکبیر کلیه کاربریهای مورد نیاز توسعه آتی این شهر از قبیل تراکم مسکونی، تجاری ، آموزشی، بهداشت و درمان، فرهنگی ، ورزشی و مذهبی ، گردشگری، اداری و انتظامی، تاسیسات شهری و کارگاهی، فضای سبز و پارکهای محله ای، حمل و نقل و پایانه ها، با توجه به افق طرح برای یک دوره ده ساله پیش بینی شده است.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.