زمینه آزادی چهار زندانی غیر عمد در استان مرکزی فراهم شد

شب گذشته در برنامه زنده سیمای استان مرکزی زمینه آزادی دو زندانی فراهم شد.

به گزارش اخبار روزانه استان مرکزی و به نقل از خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) – منطقه مرکزی – در هشتمین شب از اجرای برنامه “قبول باشه” سیمای آفتاب با کمک و همت خیرین و نیکوکاران استان زمینه آزادی دو مددجوی محکوم مالی که هرکدام مبالغ ۳۰ و ۴۸ میلیون ریال بدهی داشتند، فراهم شد.

در این برنامه که هر شب با پخش گزارشات مستند از وضعیت مددجویان محکوم مالی از شبکه استانی سیمای آفتاب اجرا می‌شود، زمینه آزادی دو مددجو که یک نفر در برنامه حضور یافته بود و یک مددجوی دیگر که در زندان شهرستان خمین تحمل کیفر می‌کند، فراهم شد .

در طول این برنامه با دریافت پیامک‌های ارسالی از سوی بینندگان ۲۶ نفر با اعلام مبالغ پیشنهادی آمادگی خود را جهت واریز وجوه به حساب‌های ستاد دیه یا انجمن حمایت از زندانیان اعلام کردند.

این درحالی است که در هفتمین شب اجرای این برنامه با کمک خیرین استان زمینه آزادی دو زندانی جرایم غیر عمد دیگر نیز فراهم شده بود و تعداد ۳۶ پیامک اعلام آمادگی جهت واریز وجوه و کمک‌ها در سامانه پیامکی دریافت شد.

مدیرعامل ستاد دیه استان مرکزی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا تعداد زندانیان جرائم غیرعمد استان را ۲۰۲ نفر عنوان کرد و افزود: در ماه مبارک رمضان ستاد دیه برنامه‌های خود را در محوریت‌های مختلف جهت آزادی زندانیان با جرائم غیر عمد برگزار می‌کند.

وی با اشاره به برگزاری برنامه تلویزیونی “قبول باشه” با همکاری صدا و سیمای استان مرکزی ویژه ماه مبارک رمضان گفت:۳۰ برنامه تحت عنوان یاد شده قبل از اذان مغرب به افق اراک با حضور خیرین، شُکات، مسئولان و زندانیان آزاد شده به صورت زنده از صدا و سیمای استانی پخش می‌شود که تاکنون اثرات مثبت آن را شاهد بوده‌ایم.

جمیاری هدف از اجرای این برنامه تلویزیونی را آشنایی عموم مردم با فعالیت‌های ستاد دیه، کمک به مددجویان و حمایت از خانواده زندانیان با جرائم غیرعمد عنوان کرد و افزود: جلب مشارکت‌های مردمی، آگاهی افراد حقیقی و حقوقی از این مهم، آگاهی‌بخشی به خیرین و شناخت آنان از زوایای کاری ستاد دیه، اطلاع‌رسانی به مردم در خصوص اتفاقات پیش‌آمده و جلوگیری از وقوع جرم از دیگر محورهای برگزاری این برنامه است.

وی با اشاره به اینکه اگر در حوزه پیشگری از وقوع جرم فعالیت لازم صورت بگیرد، کمتر شاهد گلریزان جهت آزادی زندانیان با جرائم غیر عمد خواهیم بود، یکی دیگر از برنامه‌های در دستور کار ستاد دیه را استفاده از ظرفیت سایر دستگاه‌ها بیان کرد و گفت: ما طی نشست با دستگاه‌ها عملکرد ستاد دیه را برای آنان تشریح می‌کنیم و خواستار کمک و یاری آنان برای آزادی زندانیان با جرائم غیرعمد هستیم.

جمیاری صحبت و هم‌اندیشی با دستگاه قضایی ساوه و محلات را از دیگر برنامه‌های ستاد خواند و تصریح کرد: بنا داریم امسال جشن گلریزان که همیشه در نیمه دوم ماه مبارک رمضان با حضور خیرین در اراک برگزار می‌شود را در این دو شهرستان داشته باشیم.

وی اضافه کرد: اراک ظرفیت قابل توجهی در حوزه صنایع و کارخانجات دارد، امیدواریم با استفاده از این ظرفیت بتوانیم گامی محکم در جهت آزادی زندانیان جامعه هدف برداریم.

جمیاری با اشاره به اینکه در حال حاضر در استان مرکزی ۲۰۲ زندانی با جرائم غیرعمد دوران محکومیت خود را طی می‌کنند، اظهار کرد: از این تعداد ۳ نفر خانم و ۱۹۹ نفر آقا به مبلغ ۱۱میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان هستند.

مدیرعامل ستاد دیه استان مرکزی گفت: امید است با صحبت کردن با شکات بتوانیم نیمی از مبلغ عنوان شده را رضایت بگیریم و با کمک مردم خیر و نوع دوست استان مرکزی به خانواده‌هایی که به دلایل غیرعمد در زندان گذران عمر می‌کنند کمک کنیم.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.