برگزاری همایش مهارت های کنترل خشم و هیجان در خانواده پایداردر اراک

به گزارش اخبار روزانه استان مرکزی و به نقل از ایرنا ، یک روان شناس کشور در این همایش گفت: زندگی کردن بزرگترین هدیه الهی است و باید از آن لذت برد اما این لذت ها باید حلال، مفید و خداپسندانه باشد.
دکتر عبدالرضا کردی افزود: انسان ها باید همواره در راستای مفید بودن تلاش کنند و انسان های مفید ساده لبخند می زنند، خشم نمی گیرند و زندگی را زیبا می بینند.
وی بیان کرد: زندگی با سختی ها و مشکلات هم همراه است اما قهرمان شدن در زندگی نیازمند دویدن است و برای دویدن باید هدف داشت.
این روانشناس کشور ادامه داد: عزت نفس انسان ها به داشتن و نداشتن و خانه و ماشین آنچنانی نیست بلکه این عزت به نزدیکی بیشتر با خداوند و فهمیدن است.
دکتر کردی اظهار کرد: احساس حضور خداوند، دوست داشتن، ابراز عشق و بیان آن، داشتن برنامه و هدف، مثبت نگاه کردن و مثبت اندیشیدن استرس را در افراد کاهش می دهد و برعکس این نیز موجب افزایش استرس می شود.
وی گفت: انسان خشمگین خود را نشناخته است و خوردن آب زیاد یکی از راه های مفید در کنترل خشم است.
این استاد دانشگاه اضافه کرد: آرام راه رفتن، آرام نگاه کردن و آرام صحبت کردن در کاهش استرس نقش موثری دارد و همه باید این سخن حضرت علی (ع) را که فرمودند در زمان خشم سکوت کنید، را سرلوحه خود قرار دهند.
دکتر کردی بیان کرد: هرچه روحیه محبت در افراد بالا رود روحیه خشم کاهش می یابد و گوش دادن به صداهای خشن استرس را در افراد زیاد کرده و موجب خشم می شود.
وی تاکید کرد: هر انسانی در هر سنی می تواند به اهداف معقول و متعالی برسد اما باید اهداف توسط افراد نوشته شود و برای رسیدن به آن تلاش هدفمند کرد.
این روان شناس کشور افزود: داشتن تفریحات سالم و خوب، خواندن قرآن کریم و کتاب خوانی در زندگی برای همه یک ضروت است و نباید از آن غافل شد زیرا این مهم نیز عاملی برای کاهش استرس است.
دکتر کردی تصریح کرد: برای داشتن یک زندگی خوب باید عادت های بد را به عادت های خوب و رفتارهای زشت را به رفتارهای نیکو تبدیل کرد.
مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری اراک در حاشیه برگزاری این همایش در گفت و گو با ایرنا، هدف از برگزاری این همایش را توسعه فرهنگ ایرانی و اسلامی و تحکیم بنیان خانواده ها عنوان کرد.
حمید کربلایی حسنی افزود: سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری اراک هر ماه یک همایش در دو نوبت صبح و عصر ویژه عموم مردم در فرهنگسرای شهر برگزار می کند.
در پایان این همایش نشست پرسش و پاسخ برگزار شد.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.