برگزاری همایش پیاده‌روی اربعین حسینی از اراک تا مشهد میقان

به گزارش اخبار روزانه استان مرکزی و به نقل از خبرگزاری تسنیم از اراک، همایش پیاده‌روی اربعین حسینی، از میدان امام حسین (ع) و انتهای خیابان قائم مقام اراک با حضور عاشقان و دلدادگان حسینی که در چهلمین روز شهادت سیدالشهدا با حزن و لباس عزا گردآمده بودند آغاز شد.

در این همایش پیاده‌روی عزاداران حسینی مسیر ۱۲ کیلومتری میدان امام حسین (ع) اراک تا بقعه متبرکه امامزاده محمد عابد (ع) را با پای پیاده و توام با عشق و دلدادگی حسینی گذراندند که این پیاده‌روی بیش از ۴ساعت به طول انجامید.

عزاداران حسینی در این پیاده‌روی در قالب دسته‌جات عزاداری، سینه‌زنی و قرائت زیارت اربعین و زیارت عاشورا و با مدیحه‌سرایی و مرثیه‌سرایی مداحان اهل‌بیت عصمت و طهارت (ع) در اربعین حسینی به عزاداری پرداختند.

شماری از مردم اراک و مناطق نزدیک به میقان نیز با ایجاد ایستگاه‌های صلواتی به توزیع چای، شیر و شربت نذری در مسیر پیاده‌روی عزاداران پرداختند و از عزاداران حسینی با پخش نذری پذیرایی کردند.

حضور طلاب و روحانیان، جوانان در کنار پیرغلامان و همراهی زنان در کنار مردان در عزای حسینی اربعین بسیار چشمگیر بوده و این عزاداران با دردست داشتن پرچم‌های عزاداری و سینه زنی و زنجیرزنی در عزای حسینی به سوگ نشستند.

همایش پیاده‌روی اربعین حسینی همزمان با اراک، در بقاع متبرکه دیگر شهرهای استان نیز باشکوه و حضور عزاداران حسینی و با برپایی مجالس عزاداری و سینه‌زنی و سخنرانی خطبای استانی و کشوری برگزار شد.

به گزارش تسنیم، حرم مطهر امامزاده محمدعابد (ع)، فرزند امام موسی‌ کاظم (ع) امام هفتم و برادر تنی امام هشتم شیعیان امام علی ابن موسی الرضا (ع) از جمله مراکز و زیارتگاه‌های مذهبی و مهم در شهرستان اراک بوده که در ۱۲ کیلومتری شمال شهر اراک و در روستای مشهدمیقان قرار گرفته است.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.