ضرورت انکار ناپذیر احداث بیمارستان یکهزار تختخوابی در شهر اراک

به گزارش اخبار روزانه استان مرکزی و به نقل از حوزه معاونت امور عمرانی استانداری مرکزی، عزیز فیلی در نشست مکان یابی احداث بیمارستان یکهزار تختخوابی اراک افزود: تکمیل بیمارستان حضرت ولیعصر (عج) و احداث بیمارستان یکهزار تختخوابی می تواند کمبود شبکه درمانی استان را رفع نماید.
وی پس از استماع گزارش مسئولان دانشگاه علوم پزشکی اراک از وضعیت بیمارستانها و درمانگاههای استان مرکزی اظهار کرد:کمیته ای متشکل از مدیران کل دفتر فنی و امور اجتماعی استانداری و نمایندگان دانشگاه علوم پزشکی، راه و شهرسازی، شورای اسلامی شهر و شهرداری اراک ظرف چند روز آینده نسبت به بازدید از اراضی پیشنهادی دانشگاه علوم پزشکی اقدام و سه گزینه را با رعایت تمام جوانب از جمله دسترسی راحت مردم به خدمات درمانی به حوزه عمرانی استانداری معرفی نمایند.
وی افزود: با هماهنگی صورت گرفته با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، نمایندگان این وزارتخانه در هفته آینده به منظور تعیین تکلیف زمین مورد نیاز اجرای طرح بیمارستان یکهزار تختخوابی به شهر اراک عزیمت خواهند کرد و بایستی حداقل سه گزینه به ترتیب الویت به وزارت مذکور معرفی شود.
معاون استاندار مرکزی اضافه کرد: حدود ۱۰ تا ۱۵ هکتار زمین برای اجرای طرح بیمارستان یکهزار تختخوابی اراک مورد نیاز است که با توجه ترافیک درون شهری و عدم وجود مکان مناسب برای این امر مهم، بهتر است که زمین مورد نیاز در فضایی متناسب با طرح و در خارج از محدوده مرکزی شهر اراک تامین گردد.
فیلی گفت: وزرات بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در راستای اجرایی شدن سیاست دولت تدبیر و امید مبنی بر نوسازی و گسترش فضای بیمارستانی کشور، سه استان را در اولویت کاری قرار داده که استان مرکزی به عنوان یکی از این استانها در اجرای طرح مذکور پیشگام می باشد.
هم اکنون ۲۰ بیمارستان شامل ۱۶ بیمارستان دولتی، سه بیمارستان زیرنظر مدیریت درمان تامین اجتماعی و یک بیمارستان خصوصی در استان مرکزی فعالیت دارند.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.