صدور مجوز تاسیس دو مرکز تحقیقات پزشکی در استان مرکزی

به گزارش اخبار روزانه استان مرکزی ، دکتر محمد رفیعی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: مجوزهای مذکور برای تاسیس مرکز تحقیقات طب سنتی و مکمل و مرکز تحقیقات غدد و متابولیسم بوده است.
وی توضیح داد: با ایجاد مرکز تحقیقات طب سنتی و مکمل، بستر پژوهش های علمی در حوزه داروهای گیاهی، بررسی ملکلولی اثر داروهای گیاهی بر بدن و ترویج طب سنتی در استان مهیا می شود.
مدیر امور تحقیقات دانشگاه علوم پزشکی اراک ادامه داد: مرکز تحقیقات غدد و تابولیسم نیز پیش از این با عنوان مرکز تحقیقات تیروئید در استان مرکزی فعالیت داشت که با تغییر مجوز آن بستر پژوهش های علمی برای تمامی غدد درون ریز و بیماری های مرتبط با آن ها فراهم شده است.
دکتر رفیعی اظهار کرد: راه اندازی این دو مرکز تحقیقاتی حداقل به ۲۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد که برنامه اجرایی آن کلید خورده است.
وی عنوان کرد: پیش از این دو مرکز تحقیقات بیماری های عفونی و پزشکی – ملکولی در استان مرکزی فعالیت داشت که با اعطای این مجوزها در سال های آینده بستر ایجاد پژوهشکده جامع پزشکی در دانشگاه علوم پزشکی اراک فراهم است.
مدیر امور تحقیقات دانشگاه علوم پزشکی اراک خاطرنشان کرد: با توجه به بالا بودن آمار برخی از بیماری ها و وجود آلایندگی در منابع پایه اراک، پیشنهاد ایجاد مرکز تحقیقات آلاینده های استان مرکزی نیز به شورای گسترش دانشگاه ها شده است که در سفر اخیر وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به استان مرکزی نیز قول مساعد در خصوص تسریع در اعطای مجوز آن و همچنین کمک به تجهیز این مرکز داده شد.
تاکنون بیش از ۲۰۰ عنوان پژوهشی در مراکز تحقیقات پزشکی استان مرکزی انجام شده است.
دانشگاه علوم پزشکی اراک در بین مراکز دانشگاهی تیپ دو کشور رتبه چهاردهم پژوهش را داراست و در حوزه تحقیقات جزء دانشگاه های متوسط به بالای کشور محسوب می شود.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.