امتناع برخی دستگاه ها از واگذاری خدمات خود به دفاتر پیشخوان دولت

به گزارش اخبار روزانه استان مرکزی و به نقل از خبرنگار مهر، شکرالله حسن بیگی، معاون سیاسی امنیتی استانداری مرکزی صبح یکشنبه در نشست ستاد صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندی استان مرکزی بر ارائه خدمات بهتر و تکریم ارباب رجوع و بیمه کردن کارکنان دفاتر پیشخوان دولت در استان مرکزی تاکید کرد.

وی با اشاره به اهداف تشکیل دفاتر پیشخوان دولت اظهار داشت: این دفاتر با هدف تسریع در روند انجام کار مردم، بسط و توسعه خدمات الکترونیکی، روان سازی خدمات و جلوگیری از بوروکراسی اداری و در نهایت چابک سازی دستگاه های اجرایی و خدمات دهنده راه اندازی شده است.

معاون سیاسی امنیتی استانداری مرکزی ادامه داد: مشکلات و نواقص موجود در دفاتر پیشخوان دولت که در جلسه مطرح می شود توسط کارگروه بررسی و نسبت به رفع آنان از سوی مسئولان دفاتر پیشخوان اقدام شود.

مجوز دفاتر پیشخوان دولت که استاندارد نیستند تمدید نمی شود

حسن بیگی تاکید کرد: در صورتی که استانداردهای لازم که در قانون و دستورالعمل آمده است از سوی دفاتر رعایت نشده باشد مجوز آنان در سال آینده تمدید نخواهد شد.

وی ادامه داد: کارگروهی که مجوز صادر می کند هر چه در صلاح مردم است باید در نظر گرفته و استانداردهای لازم هم باید کاملا مدنظر باشد.

معاون سیاسی امنیتی استانداری مرکزی افزود: دستگاه هایی که طبق قانون باید خدمات خود را به دفاتر پیشخوان دولت انتقال دهند و تاکنون واگذار نشده از سوی کارگروه دفاتر پیشخوان استان بررسی و علل آن در جلسات آتی ارائه شود تا موضوع پیگیری و هر چه سرعتر انتقال خدمات به دفاتر پیشخوان دولت صورت گیرد.

فعالیت ۱۱۳ دفتر پیشخوان دولت در استان مرکزی

در ادامه جلسه، حسن همتی، کارشناس دفتر امور اجتماعی استانداری مرکزی هم گفت: ۱۱۳ دفتر پیشخوان دولت در استان مرکزی فعال هستند.

وی ادامه داد: با همکاری کارشناسان و مسئول دفترخانه دفاتر پیشخوان دولت در اراک، ۳۳ دفتر به عنوان پایلوت مورد بازدید و ارزیابی قرار گرفتند که برخی از آنان استانداردهای لازم را ندارند و دارای نواقصی هستند.

همتی استاندارد نبودن فضای محل کار، بیمه نبودن برخی از کارکنان این دفاتر، عدم رعایت نکات بهداشتی، عدم نصب دوربین مداربسته، نبود کپسول اطفای حریق، نصب نکردن تعرفه ها و رعایت نکردن ساعات کار را از نواقص عمده این دفاتر عنوان کرد.

امتناع برخی دستگاه ها از واگذاری خدمات خود به دفاتر پیشخوان

احمد آقاباقری، رئیس انجمن صنفی دفاتر پیشخوان دولت در استان مرکزی هم در این نشست پایین بودن کارمزد از سوی دستگاه های واگذار کننده خدمات را چه بخش خصوصی و چه بخش دولتی، کاهش درآمد دفاتر و ترک کار برخی از کارکنان به علت پایین بودن دستمزد، واگذار نکردن خدمات توسط برخی از دستگاه ها که طبق قانون می بایست به دفاتر پیشخوان دولت واگذار شود را از عمده مشکلات این دفاتر برشمرد.

وی گفت: به علت کاهش درآمد برخی دفاتر پیشخوان دولت در استان مرکزی در حال تعطیل شدن است.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.