ضرورت احداث بیمارستان سوانح سوختگی در اراک

به گزارش اخبار روزانه استان مرکزی و به نقل از خبرگزاری فارس از اراک، عباس رجایی ظهر پنجشنبه در کارگروه سلامت و غذای استان مرکزی اظهار داشت: استان مرکزی به دلیل نزدیکی به پایتخت در زمان وقوع حوادث باید معین استان تهران باشد، اما امکانات و تجهیزات موجود پاسخگوی این وظیفه نیست.

وی تصریح کرد: استان مرکزی در حوزه بهداشت و درمان بسیار عقب بوده و با کمبودها و نقص‌های بسیاری در این بخش مواجه است.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس ادامه داد: طرح احداث بیمارستان جدید ولی عصر(عج) اراک در مجلس هفتم مصوب و مقرر شد ظرف پنج سال به اتمام برسد، اما پس از گذشت ۱۰ سال هنوز این پروژه به پایان نرسیده است.

رجایی افزود: این استان محل ترانزیت ۱۸ استان کشور است که به دلیل عبور و مرور و تردد وسایل نقلیه احتمال وقوع حوادث در محورهای مواصلاتی این استان بیشتر است که بر همین اساس ضروری است توسعه بیمارستان ولی عصر(عج) تسریع یابد و تا سال آینده به بهره‌برداری برسد.

وی بر ضرورت ساخت بیمارستان سوانح سوختگی در اراک تاکید کرد و اظهار داشت: ساخت بیمارستان سوانح سوختگی یکی از نیازهای جدی اراک است که تاکنون محقق نشده است.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: این منطقه با کمبود نیروی انسانی و پرستار مواجه است که ضروری است وزارت بهداشت و درمان این کمبود را رفع کند.

رجایی با بیان اینکه بودجه دانشگاه علوم پزشکی اراک از زمان تصویب بسیار کم بوده و پاسخگوی نیاز دانشگاه نیست، ادامه داد: در این زمینه در حق دانشگاه ظلم شده و باید حق واقعی دانشگاه به آن پرداخت شود.

 

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.