مرحله شفاهی بیست‌‌ویکمین دوره مسابقات قرآن دانشگاه آزاد اسلامی اراک

به گزارش اخبار روزانه استان مرکزی ، شاهرخ حکمت، معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراک در گفت‌‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، از برگزاری بیست‌‌‌ویکمین دوره مسابقات قرآن وعترت دانشگاهیان خبر داد و گفت: ثبت‌‌نام این دوره از مسابقات در دو بخش شفاهی و کتبی ویژه اساتید، دانشجویان به صورت حضوری بوده و از پانزدهم مهر سال جاری همزمان با شروع سال تحصیلی در دانشگاه‌ها آغاز و تا قبل از برگزاری مسابقات نیز ادامه دارد.

حکمت با بیان اینکه مسابقات در سه بخش واحدی، استانی و کشوری برگزار می‌شود اظهار کرد: مرحله شفاهی این دوره از مسابقات در سه بخش اساتید، کارکنان و دانشجویان چهارم آذر با حضور بانوان و پنجم آذر ماه نیز با حضور آقایان در این واحد دانشگاهی برگزار می‌شود.

معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی در ادامه با اشاره به زمان برگزاری مرحله کتبی مسابقات که به صورت یک مرحله‌‌ای و همزمان با سراسر کشور برگزار می‌‌شود گفت: بر اساس زمان‌بندی اعلام شده مسابقات کتبی بخش کارکنان نیمه دوم بهمن ‌ماه سال جاری برگزار خواهد شد که زمان دقیق آن متعاقباً اعلام می‌شود.

وی زمان برگزاری مسابقات مرحله کتبی بخش اساتید و دانشجویان را نیز ۲۵ آذر عنوان کرد و افزود: بخش شفاهی مسابقات شامل رشته‌‌های قرائت تحقیق و ترتیل و حفظ ۲۰،۱۰،۵ جزء، حفظ جزء ۳۰ و حفظ سه جزء متوالی و کل است.

معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اظهار کرد: در بخش کتبی مسابقات نیز ویژه دانشجویان ۱۰ رشته از جمله  ترجمه قرآن به زبان انگلیسی و فارسی، احکام،  تفسیر قرآن، آشنایی با نهج‌البلاغه و… در نظر گرفته شده و برای اساتید ۴ رشته و کارکنان نیز ۳ رشته لحاظ شده است.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.