اجرای فاز اجرایی کارت بلیط الکترونیکی از ۱۹ آبان ماه در اراک

به گزارش اخبار روزانه استان مرکزی و به نقل از خبرگزاری فارس از اراک، محمدابراهیم عباسی شامگاه یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به اینکه مقدمات انجام کارت بلیط الکترونیکی در اراک از جمله نصب سیستم بر روی اتوبوس‌های سطح شهر و ایجاد باجه‌های خدمات فرا کارت آماده شده است، فاز اجرایی کارت الکترونیک (فرا کارت) از ۱۹ آبان آغاز می‌شود.

وی افزود: ۸۰ نقطه از شهر به منظور فروش کارت‌ها در نظر گرفته شده است و در مرحله اول ۴۰ هزار کارت شهروندی توزیع می‌شود.

شهردار اراک تصریح کرد: هزینه خرید کارت شهروندی ۵ هزار تومان است که در ابتدای اجرای این طرح به منظور تشویق و فرهنگ‌سازی استفاده از این کارت‌ها حدود ۳۰ هزار کارت شهروندی با دو هزار و ۵۰۰ تومان شارژ هدیه در اختیار شهروندان قرار می‌گیرد.

عباسی ادامه داد: در مرحله اول کارت‌های شهروندی برای پرداخت هزینه‌های ناوگان حمل و نقل عمومی استفاده می‌شود و به زودی با توسعه سیستم هوشمند این کارت‌ها برای پرداخت هزینه تاکسی و استفاده از اماکن عمومی اعم از استخر، پارکینگ‌های طبقاتی، مجموعه‌های ورزشی و تفریحی سطح شهر و حتی نانوایی‌ها قابل استفاده خواهد بود.

* تخصیص ۱۹۲ میلیارد تومان برای اجرای تقاطع‌های غیر هم‌سطح

وی در ادامه در تشریح عملکرد شهرداری اراک در دو سال گذشته بیان کرد: بالغ بر ۱۹۲ میلیارد تومان در دو سال گذشته در حوزه عمران برای اجرای تقاطع‌های غیر هم‌سطح در سطح شهر تخصیص داده شده است.

شهردار اراک یادآور شد: طی دو سال گذشته در راستای روان‌سازی ترافیک تقاطع‌های غیر هم‌سطح شهید فتاحی، شهید فتحی و امیرکبیر افتتاح شده و تقاطع شهید احمدی با ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی و تقاطع غیر هم‌سطح سیاوش امیری با ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی در حال اجرا است.

وی با بیان اینکه احداث تقاطع غیر هم‌سطح شهید کاوه نبیری (حد فاصل شهرصنعتی و بلوار جهان‌پناه) از پروژه‌های بسیار سخت شهرداری است که در دست اجرا است، افزود: احداث تقاطع غیر هم‌سطح امام حسن(ع) نیز با ۱۵ درصد پیشرفت فیزیکی و احداث بلوار غدیر با ۳ هزار ۵۰۰ متر آغاز شده است.

شهردار اراک در ادامه اجرای پروژه‌های شهری در قالب پارکینگ طبقاتی تجاری، اداری با یک هزار و ۳۵۰ میلیارد تومان اعتبار را از دیگر اقدامات حوزه عمران و شهرسازی شهرداری برشمرد و بیان داشت: در این مدت پروژه نیایش، گلستان، آفتاب و خاتم به بهره‌برداری رسیده و مجتمع ایران‌زمین در مرحله صدور پروانه است، پروژه شهرک خودرو ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و مجتمع ثنا نیز تا پایان سال به بهره‌برداری خواهد رسید.

عباسی از اجرای ۱۳۰ هزار مترمربع پیاده‌رو‌سازی به روش جدید در دو سال گذشته با برآورد مالی ۴۷ میلیارد ریال خبر داد و اظهار کرد: اجرای پیاده‌رو‌سازی و جدول‌گذاری در دو سال گذشته توسط شهرداری نسبت به قبل ۴۰ درصد صرفه اقتصادی داشته است.

*طرح ۵۵ متری تا ۴ سال آینده به نتیجه می‌رسد

شهردار اراک در ادامه با بیان اینکه پروژه ۵۵ متری که چندین سال معطل بوده است اکنون مرحله طراحی آن اتمام یافته و ماکت طرح نیز ساخته شده و تمام ضوابط طرح تعریف شده است، گفت: این پروژه به ۵۷ پروژه کوچک تقسیم‌بندی شده است تا با مشارکت سرمایه‌گذاران برون و درون استانی به ثمر برسد.

عباسی تصریح کرد: اجرای این پروژه به ۲ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد و با امید به اعتبارات شهرداری، استانداری و دولتی اجرای آن امکان‌پذیر نیست و تنها راه اجرای آن استفاده از سرمایه‌گذاران درون یا برون استانی است.

وی تاکید کرد: در هر یک از زیر بلوک‌های ۵۷ گانه تمامی ضوابط طرح تعریف شده و غیر‌قابل‌تغییر است و در صورت مشارکت سرمایه‌گذاران ‌برای اجرای این ۵۷ پروژه طرح تا ۴ سال آینده به نتیجه خواهد رسید.

شهردار اراک از برگزاری دومین همایش سرمایه‌گذاری در سال جاری خبر داد و اظهار امیدواری کرد که این همایش همچون گذشته ثمرات زیادی برای شهر داشته و سرمایه‌گذاران برای اجرای طرح ۵۵ متری اعلام آمادگی کنند.

عباسی اجرای زیرگذر عابر پیاده خیابان شهید شیرودی را از دیگر اقدامات شهرداری عنوان کرد و ادامه داد: این زیرگذر به صورت آزمایشی راه‌اندازی شده و در صورت رضایتمندی به جای احداث پل‌های هوایی می‌توان از طرح زیرگذر عابر پیاده در شهر بهره برد.

وی یادآور شد: برای حفظ امنیت این زیرگذر مجهز به دوربین مدار بسته بوده و نگهبانی برای حفاظت در این زیر گذر حضور داشته و از ساعت ۷ صبح تا ۱۰ شب مورد استفاده عابران قرار می‌گیرد.

*احداث سرپناه نگهداری موقت افراد آسیب‌پذیر جامعه

شهردار اراک در ادامه از احداث گرمخانه در خیابان قائم‌مقام اراک به منظور رسیدگی به وضعیت کارتن‌خواب‌ها خبر داد و بیان داشت: این مرکز با هدف ساماندهی افراد آسیب‌دیده جامعه با اعتباری حدود ۱۵۰ میلیون تومان ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

عباسی افزود: این مددسرا با مساحت ۴۰۰ متر مربع و مجهز به امکاناتی همچون حمام‌ها، سرویس‌های بهداشتی، اتاق خواب، سیستم گرمایشی و دیگر امکانات رفاهی بوده و ‌به دو گروه‌ بانوان و آقایان‌‌ خدمات‌رسانی می‌کند.

وی یادآور شد: این مرکز پس از بهره‌برداری از ساعت ۸ شب به بی‌خانمان‌ها و کارتن خواب‌های شهر اسکان و خدمات ارائه می‌کند.

* برای تحقق بودجه هنوز ناامید نشدیم

شهردار اراک در ادامه در مورد تحقق بودجه هزار و ۲۱ میلیاردی شهرداری گفت: تاکنون ۲۷۰ میلیارد تومان از بودجه محقق شده که این رقم حدود ۳۰ درصد از بودجه مصوب است.

عباسی اظهار داشت: بودجه پیشنهادی شهرداری به شورا در ابتدا ۴۰۱ میلیارد تومان پیش‌بینی شده بود که شورای شهر پیرو استفاده از روش‌های تأمین اعتباری غیر استانی ۶۷۰ میلیارد تومان تسهیلات و اوراق مشارکت را به آن اضافه کرد و شهرداری در تلاش است تا این میزان را محقق کند.

وی با تاکید بر اینکه هنوز از تحقق بودجه ناامید نشده‌ایم، ادامه داد: شهرداری تمام تلاش خود و پیگیری‌های لازم را برای دریافت تسهیلات از بانک شهر انجام می‌دهد و در صورتی که پیگیری‌ها بی‌نتیجه باشد درخواست اصلاح می‌دهیم.

شهردار اراک احداث و بازسازی ۱۶ بوستان، بهسازی آرامستان قدیمی شهر، طراحی و اجرای سیستم اتوماسیون آبیاری درختان، پلاک کوبی درختان و شناسنامه‌دار کردن ۶ هزار درخت، بهسازی و اصلاح ناوگان موتوری، طراحی، ساخت و جانمایی ۱۹۶ المان شهری، برگزاری فراخوان ۵ میدان، ساخت و تجهیز مرکز مدیریت ترافیک و پایش تصویری ترافیک و آموزش ۱۲ هزار و ۳۳۸ نفر در مدرسه ترافیک را از دیگر اقدامات شهرداری در ۲۲ ماه اخیر عنوان کرد.

 

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.