بررسی علل خاموشی‌های اخیر اراک در دستور کار وزارت نیرو

به گزارش مرکزی دیلی، عباس رجایی نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان و عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) – منطقه مرکزی، اظهار داشت: با پیگیری‌های صورت گرفته در حال حاضر نیروگاه شازند با یک واحد فعال است که این واحد با گاز و مازوت به صورت ترکیبی فعالیت دارد.

وی با اشاره به اینکه مصرف این سوخت ترکیبی در نیروگاه به کاهش آلودگی کمک خواهد کرد و میزان آلودگی آن در حد استاندارهای تعریف شده محیط‌زیست است، افزود: مسائل مربوط به موضوعات زیست‌محیطی نیروگاه حل و فصل نشده است و ما پیگیر آن هستیم.

رجایی اضافه کرد: صورت‌جلسه‌ای که در کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی و محیط زیست دنبال شده بود و مسئولین وزارت نفت و وزارت نیرو امضا کرده بودند عملیاتی نشده است. از محیط‌زیست درخواست شد که شکایت خود را پیگیری کند و محیط‌زیست نیز دادخواست خود را ارائه کرده است و پیگیری قضایی صورت خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه اخیرا خاموشی‌های ممتدی در اراک صورت گرفته است که این موضوع از وزیر نیرو سؤال شد و درخواست پیگیری داشتیم، تصریح کرد: ظاهرا اقداماتی خودسرانه درخصوص خاموشی در اراک در حال انجام است که با پیگیری از وزیر نیرو، عنوان شد که کشور و استان کمبود برق ندارد و این خاموشی نباید اتفاق بیفتد.

نماینده اراک عنوان کرد: علیرغم اینکه سه واحد نیروگاه از مدار خارج شده است نباید خاموشی و کمبود برق داشته باشیم. طی جلسه‌ای که شب گذشته با وزیر نیرو داشتیم؛ وزیر تیمی را مسئول رسیدگی به وضعیت کرد تا علت این خاموشی‌ها روشن شود و گزارش آن ارائه می‌شود. درکنار موضوع خاموشی، موضوع نیروگاه و بحث زیست‌محیطی آن در دستور کار قرار دارد و پیگیری می‌شود.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.