دری نجف آبادی : مدیران تحریم‌ها را بهانه کرده و از تلاش دست برداشتند

به گزارش اخبار روزانه استان مرکزی و به نقل از خبرگزاری فارس از اراک، آیت الله قربانعلی دری نجف‌آبادی ظهر دیروز در نشست با رئیس و مدیران سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی اظهار داشت: تحریم‌های ظالمانه دشمنان طی سال‌های گذشته مانع از پیشرفت و توسعه اقتصادی ایران شد و ضربات جبران ناپذیری بر پیکره اقتصاد وارد کرد.

وی تصریح کرد: هر چند تمام مسائل و مشکلات اقتصادی کشور ناشی از تحریم‌های اقتصادی نبود، اما مدیران این موضوع را بهانه کرده و از تلاش دست برداشتند که در شرایط پساتحریم هیچ عذری برای مدیران پذیرفتنی نیست و همه باید برای توسعه اقتصادی کشور بکوشند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با اشاره به اینکه با به سرانجام رسیدن برجام شرایط جدیدی در راستای توسعه صنایع کشور به وجود آمده است، گفت: توجه به امر تولید و چشم دوختن به بازارهای جهانی در شرایط پساتحریم موضوع بسیار مهمی است که می‌طلبد مدیران صنایع این مهم را در دستور کار قرار داده و با تولید با کیفیت و ارزان از شرایط پساتحریم در راستای توسعه صادرات بهترین بهره را ببرند.

دری ‌نجف‌آبادی با بیان اینکه شرایط تحریم سد بزرگی در مقابل توسعه یافتگی بخش‌های مختلف کشور به ویژه بخش صنعت بود، ادامه داد: استان مرکزی از جمله استان‌هایی است که تحریم صدمات جبران ناپذیری به بخش صنعت آن وارد کرد.

وی بر لزوم تلاش جدی مدیران برای حضور در بازارهای جهانی تاکید و اظهار کرد: امروزه راهبرد صادرات بر مبنای توسعه‌یافتگی است که مدیران صنایع با علم به این موضوع باید در راستای افزایش توسعه صادرات بکوشند.

امام جمعه اراک ظرفیت‌های اراک را فرصت مناسبی پیش روی مسئولان این استان دانست و تاکید کرد: مدیران می‌توانند با بهره‌گیری درست از این ظرفیت‌ها میزان تولیدات خود را افزایش داده و توسعه اقتصادی را رقم بزنند.

دری‌‌نجف‌آبادی همچنین خواستار حمایت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی از صنایعی که قابلیت بالا بردن تولید ناخالص ملی را دارند، شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی نیز از اجرای طرح عارضه‌یابی در صنایع استان خبر داد و گفت: بر اساس این طرح یک هزار و ۷۷۰ کارگاه بالای ۱۰ کارگر مورد ارزیابی قرار گرفته و در راستای حل و فصل معضلات و چالش‌های آنها تلاش می‌شود.

 

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.