زمانی قمی: ستاد مهندسی فرهنگی باید تشکیل شود

به گزارش اخبار روزانه استان مرکزی و به نقل از خبرنگار پانا استان مرکزی، محمود زمانی قمی در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان مرکزی، افزود: اعضای شورای فرهنگ عمومی استان باید در جلسات این شورا برنامه های کاربردی و کارشناسی ارائه کنند.

وی ادامه داد: باید با بهره گیری از مراکز فرهنگی، علمی به خصوص حوزه های علمیه قناعت و صرفه جویی را جایگزین تجمل گرایی و مصرف گرایی در جامعه کنیم.

استاندار مرکزی در خصوص فضای مجازی اظهار داشت: این فضا چیزی جز فضای حقیقی نیست چرا که امروز جزء جدایی ناپذیر زندگی آحاد جامعه شده است، بنابراین برای مقابله با توطئه های دشمنان باید این فضا را مدیریت کرد و آگاهی های لازم را به مردم داد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی نیز گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۴۲ جلسه شورای فرهنگ عمومی همراه با ۷۲ دستور کار و ۱۲۲ مصوبه در این استان برگزار شده است.

مهدی حقیقی افزود: همچنین از آغاز سال جاری تاکنون ۶ جلسه شورای مشورتی در استان مرکزی برگزار شده که در این جلسات ۶ دستور کار و ۶ مصوبه نیز ارائه شده است.

وی ادامه داد: مؤلفه فرهنگ، مهمترین مشخصه انقلاب اسلامی است و یکی از نهادهایی که در کنار سایر نهادهای کشور به عنوان متولی فرهنگ تأسیس شده است شورای فرهنگ عمومی است که اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی نیز به عنوان دبیر خانه این شورا همه تلاش خود را در راستای احیای فرهنگ ایرانی و اسلامی به کار می گیرد.

ترسیم نقشه مهندسی فرهنگی استان مرکزی و تشکیل کمیته با عضویت سپاه روح اله استان مرکزی، اداره کل اطلاعات استان مرکزی، مدیرکل امور اجتماعی استانداری مرکزی و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی با عنوان کمیته الگوی مصرف، از مهمترین مصوبات این جلسه بود.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.