برگزاری همایش حفاظ قرآن استان مرکزی

به گزارش اخبار روزانه استان مرکزی و به نقل از خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، دومین همایش حفاظ قرآن کریم استان با حضور ۱۳۵ حافظ، به‌همت اداره‌کل تبلیغات اسلامی و به میزبانی شهرداری و شورای اسلامی شهر ساوه عصر جمعه گذشته، ۷ آبان‌ماه با حضور مسئولین و پیشکسوتان قرآنی کشور و استان در سالن اجتماعات دانشگاه سماء ساوه با اجرای چند برنامه جانبی به کار خود پایان داد.

حجت‌الاسلام صفر قربان‌پور، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی با ارائه گزارشی از عملکرد این اداره‌کل در حوزه قرآن گفت: از محاسن حضور حفاظ در کنار هم، تعامل بیشتر، بهتر، نزدیکی قلوب و کارآمدتر شدن است، به اعتقاد ما هنوز کار بزرگی برای قرآن انجام نداده‌ایم.

وی ادامه داد: ما به عنوان بخش کوچکی از جامعه بزرگ قرآنی وظیه خطیری در جامعه داریم، قرآن و اهل بیت(ع) هرگز همدیگر را ترک نکردند، ما باید به دنبال این باشیم که مخاطب قرآن را مردم کل جهان در نظر بگیریم و با همراهی اساتید مسیر را فراهم کنیم.

آماده حمایت از تمام فعالیت‌های قرآنی استان هستیم

قربان‌پور افزود: امروزه نیاز به تخصص‌های قوی‌تر و حضور اساتید با درایت و اخلاق قرآنی، لازمه جامعه قرآنی است که البته ما اعلام امادگی داریم که با تمامی امکاناتی که در اختیار داریم از همه اقشار و نیروها برای جذب و استفاده در فعالیت‌های قرآنی یاری بگیریم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی از دیگر ملزومات فعالیت‌های قرآنی امروز را برنامه‌ریزی‌های فنی دانست و گفت: شهرستان ساوه از پتانسیل بسیار بالایی برخوردار است و با وجود چنین همدلی و وفاقی که بین مسئولین وجود دارد باید بگویم که همچنان توقع نهایی ما فراهم نشده، البته این را هم قبول داریم که بخشی از کارها و سیاست‌گذاری‌ها باید در نگاه ملی لحاظ شود و امیدواریم که سیاست‌گذاری‌های ملی قرآنی، ما را به وفاق  بیشتر برساند و با این کار به نفوذ عملی قرآن برسیم.

کامران جوادی، شهردار ساوه نیز در این همایش گفت: شهرداری و شورای شهر ساوه همواره و از روز اول حمایت همه جانبه از مباحث و فعالیت‌های فرهنگی داشته است و همچنین باید بگویم که دغدغه دین، فرهنگ و فعالیت‌های قرآنی بسیار مشهود و ملموس است.

شهردار ساوه ادامه داد: واقعا سخن گفتن از قرآن و فعالیت‌های قرآنی در بین علما و متخصصین بسیار سخت است اما برحسب وظیفه لازم می‌دانم نکاتی را بازگو کنم، این که ما در حرفهای‌مان مدام از قرآن این معجزه پیامبر(ص) صحبت می‌کنیم به طوری که تبدیل به تکرار و کلیشه شده، باید تمام هم و غم خود را معطوف به این نکته کنیم که هم گام به سمت محتوای این معجزه جاوید قدم برداریم.

لزوم آسیب‌شناسی فعالیت‌های قرآنی

وی ادامه داد: باید بررسی و آسیب‌شناسی شود که چقدر در جهت نهادینه کردن قرآن در زندگی روزمره گام برداشته‌ایم و این که چقدر در این مسیر موفق عمل کرده‌ایم، قرآن کلامی است که در همه جنبه‌های زندگی برنامه دارد حال باید ببینیم چقدر سرمایه‌گذاری کرده‌ایم برای رسیدن به مفاهیم عمیق قرآنی.

جوادی تصریح کرد: نکته دیگر این که بانوان جامعه ما به عنوان خواهر، مادر و همسر، اگر با قرآن انس بگیرند عملا خانواده‌ها بیمه می‌شوند، همچنین در بحث عبرت‌گیری و بصیرت‌افزایی باید واکاوی شود که چقدر از قرآن استفاده کرده‌ایم و چقدر موفق  بوده‌ایم و تا چه حد در برابر جریان‌های انحرافی و تکفیری مقابله کرده‌ایم.

این مقام مسئول در پایان گفت: با تمسک به قرآن می‌توانیم برنامه‌ای برای سبک زندگی اسلامی استخراج کنیم، شهرداری ساوه علاوه بر اجرای طرح‌ها و برنامه‌های عمرانی به عنوان روال عادی کار خود همواره دغدغه مسائل فرهنگی و اجتماعی را داشته و این  کارها شهرداری را از مسائل فرهنگی دور نکرده است.

یادآور می‌شود، مداحی امام حسین(ع) و برگزاری کلاس‌های تخصصی قرآن ویژه حفاظ، با تدریس اساتید قرآنی کشور از جمله برنامه‌های این همایش بود.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.