گشایش نمایشگاه تصویرسازی عفاف و حجاب در اراک

به گزارش اخبار روزانه استان مرکزی و به نقل از خبرگزاری تسنیم از اراک، هنر همواره زبانی ملموس به منظور درک مفاهیم و بسیاری از مسائل مورد نیاز جامعه است که در قالب بیانی دیگر مخاطب را با خود همراه کرد و اصل مطلب را به آن منتقل می‌کند.

درجامعه امروزی که دشمن با نشانه گرفتن پیکان خود به سمت باورها و اعتقادات جوانان سعی دارد که آنها را دستخوش تغییرات بسیاری کند هنرمندان با ظرفیت‌های نهفته در هنر خود می‌توانند سدی محکم در برابر این تعارضات فرهنگی باشند.

مساله عفاف و رعایت حجاب یکی از نیازهای ضروری جامعه امروز است که می‌توان در قالب فعالیت‌های گواناگون قشر نوجوان و جوان را آگاه کرده و به سمت خود جذب کند.

این نمایشگاه که با همکاری فرهنگ و ارشاد استان‌مرکزی برگزار شده سعی شده که در قالب آثار تصویرسازی و کاریکاتور به معنا و مفهوم حجاب و رعایت عفاف در جامعه پرداخته و آن را فرهنگسازی کند.

نمایشگاه عفاف و حجاب تا ۷ آبان ماه بسیاری در محل نگارخانه استاد واشقانی فرهنگسرای آیینه اراک پذیرای علاقه‌مندان و هنرمندان حوزه تصویرسازی و کاریکاتور است و افراد می‌توانند از ساعات ۹ الی ۱۳ و ۱۶ الی ۱۹  از آثار مربوطه دیدن کنند.

تقویت حجاب اسلامی در جامعه از تزلزل نهاد مقدس خانواده جلوگیری می‌کند

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان مرکزی و کارشناس امور دینی-مذهبی بااشاره به اهمیت وظایف دینی انسان‌ها به خبرنگار تسنیم گفت: شرح وظایفی برای انسانها از جانب خدای رحمان تعریف شده و کسانی که به آن عمل کنند رستگاری دنیا و آخرت را نصیب خود می‌کنند و در این میان افرادی که این وظایف را فراموش می کنند ضرر و زیان دیده می شوند.

حجت الاسلام محمد حاجی‌پور افزود: خداوند شرح وظایف انسان ها را عنوان کرده و در کنار اقامه نماز و روزه گرفتن رعایت حجاب اسلامی و عفاف را نیز برای همگان به ویژه بانوان تاکید و سفارش کرده است.

وی اضافه کرد: در فرهنگ اسلامی الگوهایی چون حضرت زهرا(س)، حضرت خدیجه(س) و حضرت زینب کبری(س)برای شرح وظایف انسان ها به ویژه زنان معرفی شده اند و خداوند از آنها به نیکی یاد کرده است.

کارشناس امور دینی-مذهبی و رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان مرکزی خاطرنشان کرد: دشمن از طریق تنزل جایگاه زن و تبدیل آن به کالا در پی ضربه زدن به اسلام و کشور است و در این مسیر نیز ازهیچ کوششی دریغ نمی‌کند حال آنکه در اسلام به زنان کرامت بخشیده شد تا جایی که آنها در سعادتمندی مردان جامعه نقش کلیدی دارند.

به گزارش تسنیم، برگزاری نمایشگاه‌هایی از این دست راهی موثر و تاثیرگذار برای معرفی الگوهای برتر و ترویج حجاب و عفافغ به ویژه برای نوجوانان و جوانان و زمینه ساز آشنایی روزافزون آنها با این فرهنگ غنی است.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.