برگزاری شام غریبان در شیرخوارگاه شایستگان اراک

به گزارش اخبار روزانه استان مرکزی و به نقل از خبرنگار پانا استان مرکزی، استاندار مرکزی در این مراسم ضمن بازدید از قسمت‌های مختلف مرکز نگهداری کودکان بی‌سرپرست با این کودکان و مربیان آنها دیدار و در مراسم نوحه خوانی و سینه زنی شرکت کرد.
زمانی قمی با تاکید بر اینکه فراهم کردن حمایت‌های مالی و اجتماعی از کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست مهم‌ترین وظیفه دولت است، گفت: یکی از مهم‌‌ترین اقداماتی که می‌توانیم برای این کودکان انجام دهیم ایجاد زمینه برای توانمندسازی و رشد آنان است.
وی با اشاره به اینکه توانمندسازی از رویکردهای اصلی بهزیستی می‌باشد، افزود: این نهاد خدمتگزار مسیر خوبی را از شیرخوارگی تا خودکفایی و اشتغال افراد بی‌سرپرست و بدسرپرست دنبال می‌کند.
استاندار مرکزی با ابراز رضایت از وضعیت نگهداری کودکان بی‌سرپرست و استقلال‌بخشی به افراد تحت پوشش و پیگیری امور آنها از مسئولان بهزیستی تشکر کرد و اظهار داشت: بهزیستی استان مرکزی در راستای حمایت از این کودکان خدمات بسیار شایسته و رسیدگی‌های خوب و بهینه‌ای انجام می‌دهد.
استاندار مرکزی با بیان اینکه بهزیستی در حوزه خدمات دولتی به نیازمندان خدماتی را ارائه می‌دهد به نقش موثر خیران و نیکوکاران در ساماندهی کودکان بی‌سرپرست اشاره و از همکاری آنها با بهزیستی و دیگر نهادهای دولتی مسئول در این خصوص تشکر و قدردانی کرد.
زمانی قمی با تاکید بر به کار بردن تمام توان استان و مشارکت مردمی در حمایت و نگهداری از کودکان بی‌سرپرست و نیازمند ابراز داشت: برای نگهداری و حمایت از کودکان و شیرخوارگان بی‌سرپرست باید تعامل و همکاری بیشتری میان بهزیستی و افراد خیر در استان‌ ایجاد شود.
وی گفت: امیدواریم با مشارکت مردمی و حمایت خیرین بتوانیم در این راستا اقدامات خوبی را شاهد باشیم.
مدیرکل بهزیستی استان مرکزی نیز با بیان اینکه در استان مرکزی به منظور نگهداری کودکان بی‌سرپرست تا پنج ساله ۲ شیرخوارگاه در شهرهای اراک و خمین وجود دارد، گفت: کودکان پنج سال به بالا در مراکز جداگانه خانه دختران و پسران نگهداری می‌شوند.
بهروز رفیعی افزود: ۱۹ کودک از شیرخواره تا پنج ساله در مرکز نوباوگان شایستگان اراک نگهداری می شوند و تمامی خدمات حمایتی شامل نگهداری، پرستاری، پزشکی و آموزشی در این مرکز به آنان ارائه می شود
و در کل حدود ۹۰ کودک که به دلایل محتلف از نعمت پدر و مادر محروم شده اند، از خدمات بهزیستی استان مرکزی بهره مند هستند.
وی ادامه داد: روانشناس، پزشک و پرستار نیز در کنار مربیان و مددکاران به کودکان بی‌سرپرست خدمات ارائه می‌کنند.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.