شاکری: ملاک عمل در قلمرو فرهنگ و هنر نظریات فقهی مقام معظم رهبری است

به گزارش اخبار روزانه استان مرکزی و به نقل از خبرگزاری بین‌اللملی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، حسین شاکری، مدیرکل سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی عصر روز گذشته، ۲۸مهرماه در مراسم معارفه مدیر کل جدید فرهنگ و ارشاد استان، ضمن آرزوی توفیق خدمت‌رسانی برای مهدی حقیقی گفت:  مهدی حقیقی برآمده از آزمون سخت برگزیده شدن و مورد توافق نظر استاندار استان مرکزی است.

وی با تشکر از زحمات فرهیختگان استان که با توجه به شرایط سخت مالی چراغ فرهنگ و هنر استان را روشن نگه داشته‌اند و علی‌رغم ناهمراهی‌ها و کارشکنی‌ها در عرصه‌های مختلف خوش درخشیدند، افزود: آنچه به دشواری به مرحله عمل رسید وظیفه قانونی ما بود و منتی بر کسی نیست و آنچه باید انجام می‌گرفت و صورت نگرفته متوجه ناتونی بنده است.

شاکری با برشمردن پیشینه خود ادامه داد: برگذشته خود مباهات می‌کنم و بیان می‌کنم حضور در این استان و در این حوزه به سودای بهره‌وری ازجایگاه مدیریتی نبوده و تنها براساس تکلیف و ادای دین بوده است.

فرهنگ متعلق به هیچ گروه و حزبی نیست

مدیرکل سابق فرهنگ و ارشاد استان مرکزی اضافه کرد: فرهنگ برآمده از بطن مردم است و هیچ گروه و حزبی حق ندارد آن را به تملک خود درآورد؛ اداره‌کل فرهنگ و ارشاد دبیرخانه هیچ حزبی در کشور نیست؛ اداره کل فرهنگ و ارشاد خانه فرهنگیان و هنرمندان است و چپ و راست و میانه را برنمی‌تابد.

ملاک موفقیت فرهنگ، واقعیت جامعه است نه تعداد جلسات

وی ادامه داد: حوزه فرهنگ و هنر با خط کشی سیاسی قابل اندازه گیری نیست وهنرمند و فرهنگ درچارچوب سیاسی بازی نمی‌گنجد، آنچه ملاک است تولید و خلق آثار هنری مانا و حاکمیت فرهنگ و اخلاق درجامعه است که مشخص می‌دارد دستگاه‌های متعدد فرهنگی موفق عمل کرده‌اند همانگونه در حوزه اجتماعی، معضلات اجتماعی و واقعیت اجتماع تعیین نمره برای دستگاه مربوطه می‌کند نه بررسی کمی جلسات تشکیل شده در جامعه.

شاکری در پایان گفت: ملاک عمل در قلمرو فرهنگ و هنر قانون  و بخشنامه و نظریات فقهی مقام معظم رهبری و امام راحل است و کسی حق ندارد انتظاری خارج از چارچوب از این اداره داشته باشد؛ تن ندادن به خواسته‌های غیرقانونی گرچه پرهزینه است اما افتخار بزرگی است که به آن می‌بالم.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.