حواشی جلسه تودیع و معارفه مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان

اختصاصی اخبار روزانه استان مرکزی : بالاخره بعد از گذشت چند ماه از استعفای آقای شاکری از مدیر کلی فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی جناب آقای جنتی دست به قلم شد و آقای حقیقی را جایگزین ایشان منصوب نمود و مراسم تودیع و معارفه امروز در سالن گردهمایی فرهنگسرای آیینه برگزار شد که حواشی آن به شرح زیر تقدیم می گردد:

  • با تاخیر بیشتر از نیم ساعته جلسه آغاز شد که این تاخیر موجب ناراحتی حاضرین در سالن شده بود.
  • آقای مجری خیلی با حال و هوای جلسه هماهنگی نداشت و گاها عبارات را هم نابجا بکار می برد.
  • اهالی فرهنگ و هنر تقریبا در این جلسه حاضر نبودند البته بجز آنهایی که بواسطه جایگاه مرتبط با ارشاد دعوت شده بودند کمتر هنرمند یا فرهنگ دوستی دیده می شد که خودجوش بخواهد بداند سکان فرهنگ و هنر استان بدست چه کسی سپرده می شود…
  • عدم حضور نماینده ولی فقیه در استان و البته استاندار محترم دولت تدبیر و امید هم کمی برای مدیر تازه وارد و شاید اهالی فرهنگ و هنر استان نگران کننده باشد که امیدواریم شکل گیری تعاملات سازنده در این خصوص کمی از فشارهای سیاسی در این حوزه بکاهد.
  • مدیر کل سابق ارشاد استان بیانیه ای خواند که از دل پر وی حکایت داشت. دلی که از جور زمانه و حکایت پای سیاست در کفش فرهنگ استان شکایت داشت!
  • جناب مدیر کل سابق فرمودند ارشاد باشگاه احزاب نیست و اشاره کردند که خیلی در مقابل ورود سیاست به عرصه فرهنگ مقاومت کرده اند و خلاصه اینکه الان دارند تاوان همان مقاومت ها را می دهند گرچه برخی نیز معتقد بودند برای این حرف ها کمی دیر است چرا که ظرف مدت مدیریت ایشان هیچگاه این موارد را برای اهالی فرهنگ و هنر بیان نکردند…
  • جناب آقای دکتر عباس رجایی هم در جایگاه قرار گرفت و پس از بیان تعارفات و حرف های کلیشه ای مصطلح در این جلسات یکهو به سراغ بحث برجام و نامرادی منتقدان رفت و بر گرمای سیاسی این انتصاب فرهنگی افزود! البته یک حرف غیر سیاسی هم زد که اعتراض به شروع دیرهنگام جلسه بود…
  • نماینده محترم مردم اراک در مجلس توصیه ای هم به مدیر جدید الورود داشتند که باید فاصله فرهنگ و روحانیت را کم کرد. البته ایشان برای بار چندم وضعیت فرهنگی استان را چدان مطلوب ارزیابی نکرد و در خصوص رسانه های استان از کیفیت پایین محتوای رسانه ها انتقاد کرد.
  • مشاور عالی استاندار هم که به گفته خودش با اصرار معاون سیاسی پشت تریبون قرار گرفته بود در کنار همان حرف های کلیشه ای مطرح در همه جلسات تودیع و معارفه به دست چندمی بودن فرهنگ در اولویت ها و سیاست گذاری صحه گذاشت و بنوعی غیر مستقیم دلیل عدم تشریف فرمایی استاندار را ذکر نمود.
  • در ادامه حجت الله هاشمی از لزوم تشکیل خانه مطبوعات و دقت در چیدمان هیات منصفه مطبوعات سخن گفت که مدیر جدید در دستور کار قرار دهد!
  • معاون وزیر ارشاد هم طی یک نطق سیاسی از جور منتقدان گلایه کرد و درصد واژگان سیاسی این جلسه را که قرار بود تودیع و معارفه ای در حوزه فرهنگ باشد افزود.
  • تعدد واژگان و تعابیر و خواسته های سیاسی سخنرانان به گونه ای بود که معدود هنرمندان حاضر در جلسه بعضا با نا امیدی جلسه را ترک کردند.

بهرحال مرکزی دیلی هم برای مدیر تودیع شده سلامتی و توفیق و هم برای مدیر جدید الورود موفقیت در خدمتگزاری آرزو می نماید و امید است با نگاه تخصصی تری به این حوزه نگریسته شود تا شاید شاهد شکوفایی و هم افزایی استعداد های فرهنگی و هنری استان و بهبود وضعیت فعلی باشیم. ان شاء الله…

ممکن است بپسندید...

۲ دیدگاه

  1. حسین قاسمی گفت:

    با سلام و عرض تسلیت ایام سوگواری حضرت اباعبدالله علیه السلام

    بنده به عنوان یک اراکی با اینکه در تهران ساکن هستم اما اخبار فرهنگی استان مرکزی را رصد میکنم . جای بسی تأسف است که رسانه های استان اعم از مکتوب و غیر مکتوب عادت به انتقاد و نقطه ضعف گیری و ضایع کردن افراد کرده اند که البته این شاید مربوط به روحیه ایشان باشد. به نظر بنده رسانه ها می بایست به دنبال ایجاد وحدت ، همدلی ، حمایت از مسئولین باشند نه دنبال حاشیه سازی. البته این به این معنا نیست که نباید نقد کرد. اما هنوز مدیر کل جدید نیامده همه به دنبال خالی کردن عقده های خود هستند . به نظر شما اگر همه آنهایی که از هنرمند و فرهنگی و غیره در این جلسه شرکت میکردند بهتر نبود آیا موجب دلگرمی مدیر جدید و انگیزه بیشتر ایشان نمیشد . […] شاید از اینکه داماد محترمشان این پست را نگرفته ناراحت بوده اند . اما ایشان به عنوان سکاندار فرهنگ و […] در استان باید اولویت مسائل فرهنگی را بیش از درک کنند. در پایان از شما خواهش میکنم فضای صمیمیت ، جدیت در کار و همکاری و مشارکت را در استان بیشتر کنید که این نیاز به استفاد از افراد متخصص و آینده نگر دارد . البته در این خصوص حرف بسیار است . …

  2. علی گفت:

    ۲ سال دوره ریاست اقای شاکری بر فرهنگ استان دوره ویرانی فرهنگ و هنر استان بود.او اصلا در استان حضور نداشت.هر چند مشاوره مشاوران نادان و مغرض این اوضاع را برای او و فرهنگ استان رقم زد. اسمان ریسمان بافتن های شاکری هم فقط توجیه ناکارامدی اش بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.