راه‌اندازی کلینیک دندانپزشکی بیماران «اچ‌آی‌وی» مثبت در اراک

به گزارش خبار روزانه استان مرکزی و به نقل از خبرگزاری فارس از اراک، سیاوش آقاخانی ظهر دیروز در نشست بحث و تبادل نظر سمن‌های حوزه سلامت با اعضای هیئت‌رئیسه دانشگاه علوم پزشکی اراک اظهار کرد: این کلینیک با اعتباری بالغ بر ۶۰۰ میلیون تومان در شهر اراک راه‌اندازی خواهد شد تا به بیماران خاص مبتلا به ایدز خدمات دندانپزشکی ارائه کند.

وی بیان کرد: ارائه نشدن خدمات درمانی به این بیماران در دیگر مراکز دندانپزشکی سبب می‌شود تا در بسیاری از این موارد فرد بیماری خود را پنهان کند که عواقب جبران ناپذیری را برای فرد بیمار به دنبال دارد.

مدیرعامل سازمان‌های مردم نهاد استان مرکزی تصریح کرد: راه‌اندازی این کلینیک سبب می‌شود تا بتوانیم خدمات درمانی دندانپزشکی را با آسودگی خیال به این بیماران ارائه کنیم.

آقاخانی تأکید کرد: امروزه تیم بسیار موفقی مدیریت دانشگاه علوم پزشکی اراک را بر عهده گرفته که قطعا با ادامه این روند در آینده شاهد رفع مشکلات این دانشگاه خواهیم بود.

وی تبیین کرد: در این مدت دانشگاه علوم پزشکی اراک تعامل خوبی را با سازمان‌های مردم نهاد داشته که با برگزاری نشست‌های متعدد و هم‌اندیشی‌های صورت گرفته، تدابیر ویژه‌ای برای کمک به دانشگاه علوم پزشکی اتخاذ شده است.

مدیرعامل سازمان‌های مردم‌نهاد استان مرکزی ادامه داد: بر اساس توافق‌های صورت گرفته با استانداری مرکزی، سازمان‌های مردم نهاد سه مشاور را به دستگاه‌های اجرایی معرفی خواهد کرد و مدیر دستگاه مربوطه باید با بررسی‌های خود، یک نفر را به عنوان مشاور در دستگاه اجرایی به کار گیرد.

آقاخانی افزود: هم‌ا‌کنون نیز سه مشاور برای دانشگاه علوم پزشکی در نظر گرفته شده که در چند روز آینده معرفی‌نامه آنان توسط استانداری به این دانشگاه ارسال خواهد شد.

وی با بیان اینکه به تغییر نگاه در دانشگاه علوم پزشکی نیاز داریم، گفت: برخی از مسئولان فنی در مراکز خیریه به صورت رایگان خدمات ارائه می‌کنند، اما بازرسان دانشگاه سخت‌گیری‌های زیادی را به این متخصصان دارند.

مدیرعامل سازمان‌های مردم‌نهاد استان مرکزی توضیح داد: امیدواریم سمن‌های حوزه سلامت بتوانند از ظرفیت مددکاری بیمارستان‌ها استفاده کرده تا در ارائه خدمات مددکاری و پرداخت بخشی از هزینه درمان مددجویان کمک حال بیمارستان‌ها باشند.

 

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.