بازدید استانداران مرکزی و کردستان از واحدهای صنعتی اراک

به گزارش اخبار روزانه استان مرکزی و به نقل از ایرنا، استاندار کردستان به همراه هیاتی از مدیران ارشد این استان در حوزه اجرائی، مدیران دولتی و فعالان بخش خصوصی صنعت با هدف آشنایی با توانمندی ها و ظرفیت های بالقوه صنایع استان مرکزی و ارائه پیشنهادهای سازنده برای استفاده حداکثری از ظرفیت ها و توانمندی های شرکت ها و صنایع به استان مرکزی سفر کرده اند.
بازدید از شرکت آلومینیوم ایران به عنوان بزرگترین تولید کننده شمش های آلومینیومی ایران و و یکی از قطب های تولید آلومینیم خاورمیانه، شرکت آلومرول و شرکت پتروشیمی شازند که در زمینه تهیه و تولید انواع مواد و فرآورده های پتروشیمی فعالیت می کند، از برنامه های سفر استاندار کردستان به اراک است.
در برنامه سفر یکروزه هیات ارشد اجرایی استان کردستان به اراک، بازدید از شرکت ماشین سازی اراک که یکی از شرکت های مادر تخصصی و پیمانکار عمده صنایع فلزی ایران است و در زمینه طراحی، ساخت انواع سازه های فلزی، انواع تجهیزات نفت، گاز، پتروشیمی و پالایشگاهی، سازه های حمل و نقل، سیمان و معدن فعالیت دارد، گنجانده شده است.
عبدالمحمد زاهدی استاندار کردستان در جمع خبرنگاران در شرکت آلومینیوم ایران گفت: هدف از این سفر، بازدید از واحدهای صنعتی بزرگ استان مرکزی به منظور توسعه و ایجاد اشتغال در کردستان است.
مجید پورعطار مدیرعامل جدید شرکت آلومینیم ایران (ایرالکو) نیز در این بازدید گفت: ایرالکو اولین تولید کننده شمش آلومینیوم در ایران و خاورمیانه است که در سال ۱۳۵۱با تولید ۴۵ هزار تن به بهره برداری رسیده است.
وی ادامه داد: مجهزترین طرح زیست محیطی کشور با فناوری ۲۰۰ کیلو آمپری و سیستم پیشرفته کنترل آلودگی پی تی اف و بهره وری بالا در این شرکت اجرا شده است..
استان مرکزی با حدود سه هزار واحد تولیدی بزرگ و کوچک به عنوان دومین قطب صنایع مادر تخصصی و چهارمین قطب صنعت کشور شهرت دارد و از استان های پیشرو در امر تولید است که در درآمد سرانه ناخالص ملی سهم بسزایی دارد.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.