برگزاری اولین دوره شیعه‌شناسی مقدماتی و تکمیلی

به گزارش اخبار روزانه استان مرکزی، پیمان عین‌القضاتی، مسئول مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت اصحاب‌الثقلین اراک در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، گفت: تربیت ۱۰۰ مربی تدبر، تربیت مربی ساختار شناسی سوره‌های قرآن به روش هندسی، سه دوره شرح و تفسیر نهج‌البلاغه با حضور استادان ارجمند و محمدعلی انصاری از جمله فعالیت این مرکز است.

وی تصریح کرد: برگزاری اولین دوره شیعه‌شناسی در دو بخش مقدماتی و تکمیلی، کسب رتبه دوم جشنواره رسانه‌های برتر قرآنی در کشور و افتتاح سایت عاکفون از دیگر برنامه‌هایی بود که در این مدت ۱۰ سال فعالیت مرکز فرهنگی قرآن و عترت اصحاب‌الثقلین اراک اجرایی شد.

عین‌القضاتی با ابراز نارضایتی از کم‌رنگ بودن فعالیت درمطالعه و تفکر در حوزه نهج‌البلاغه طی سال‌های گذشته، اظهار کرد: بدون شک مطالعه و پرداختن به مباحث مربوط به کلام حضرت امیر مستلزم اقداماتی ویژه و خلاقانه است، اگر بتوانیم در دوران نوجوانی کلام حضرت علی(ع) را با بیانی زیبا و منظم در اختیار افراد قرار دهیم قطعاً محتویات این کتاب پرارزش در جوانان تأثیرگذار خواهد بود.

عین‌القضاتی با بیان این مطلب که مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت اصحاب الثقلین اراک همواره در نشر و گسترش مبانی قرآنی گام‌های اساسی برداشته است، افزود: فعالیت در حوزه نهج‌البلاغه یکی از مباحثی بود که توسط مسئولان این مرکز دنبال می‌شد که با عنایت حضرت حق اولین دوره تربیت مربی‌ نهج‌البلاغه با حضور اساتید به نام این حوزه برگزار شد.

مدیر مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت اصحاب‌الثقلین اراک عنوان کرد: جوانان، خانواده‌ها و مسئولان  اگر می‌خواهند مسائل اخلاقی، حکومت‌داری و تحکیم خانواده را در جامعه به بهترین نحو ترویج دهند می‌توانند از مبانی کلام حضرت امیر در کنار قرآن استفاده کنند.

عین‌القضاتی با ابراز تأسف از عدم دسترسی به روش‌های درست و منطقی به منظور بهره‌برداری از نهج‌البلاغه، اضافه کرد: برای کسب اطلاع از روش‌های فراگیری و نحوه آموزش مباحث دقیق نهج‌البلاغه باید از اساتید خبره استفاده کرد، در نهج‌البلاغه برای مخاطبان با سلائق و مشاغل مختلف مطلب وجود دارد که می‌تواند راه گشا و نقشه موفقیت باشد.

عین‌القضاتی با ابراز نارضایتی از عدم استفاده درست و بهینه از محتوایات غنی اسلامی برای تربیت مبلغان شیعی، اظهار کرد: امروزه اهل تسنن و سایر اقلیت‌های مذهبی در تربیت مبلغان به صورت گسترده مشغول فعالیت هستند و حتی فضای مجازی را نیز تسخیر کرده‌اند اما ما با در اختیار داشتن کتب غنی در کنار قرآن مانند نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه هنوز نتوانسته‌ایم اثر گذاری لازم را بر جوانان داشته باشیم.

مدیر مؤسسه قرآن و عترت اصحاب‌الثقلین اراک در پایان، جریان‌سازی در حوزه نهج‌البلاغه را یکی از اهداف برگزاری دوره آموزشی تربیت مربی نهج‌البلاغه بیان کرد و گفت: برای رسیدن به این هدف از ظرفیت و توان مبلغان و مربیان حاذق استفاده می‌کنیم.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.