آغاز برنامه‌های هفته فرهنگ رضوی در استان مرکزی

به گزارش مرکزی دیلی . به نقل از خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) – منطقه مرکزی، ابوالقاسم نصرالهی، معاون سیاسی امنیتی استانداری مرکزی گفت: از ۱۴ تا ۲۵ اردیبهشت ماه به نام هفته فرهنگ رضوی استان مرکزی نام گذاری شده است و استان مرکزی در این هفته مراسم متعددی را برگزار می کند که یکی از آنها عیادت از بیماران خاص و اهدای تبرکاتی از آستان قدس رضوی به آنان است.

نصرالهی با بیان اینکه ۳۰ عنوان برنامه همزمان با این هفته در استان مرکزی برگزار می‌شود، افزود: از مهمترین اهداف این هفته آشنایی هر چه بیشتر مردم با امامزاده محمد عابد (ع) و برگزاری اختتامیه این هفته در بقعه متبرکه امامزاده واجب التعظیم است.

به گزارش ایسنا، مصطفی مشایخی، مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی نیز، با اشاره به اینکه استان مرکزی دومین استان در اجرایی کردن هفته فرهنگ رضوی است، اظهار کرد: اقدامات مختلفی در این زمینه توسط اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در سطح استان انجام می شود.

به گفته وی، اولین برنامه جشنواره بازدید از این بیمارستان و اهدای تبرکات و بسته‌های فرهنگی متناسب با شرایط بیماران بوده است و در خصوص ارائه راهکار به همراهان و احیای روحی بیماران، با همکاری اساتید دانشگاه علوم پزشکی برنامه‌هایی اجرا خواهد شد.

مشایخی با اشاره به برگزاری ۳۰ برنامه در این هفته، افزود: صدا‌وسیما و آموزش‌وپرورش استان مرکزی استقبال خوبی از این برنامه‌ها داشتند.

مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی تصریح کرد: برگزاری جشنواره شعر رضوی در شازند، برگزاری نشست‌هایی در بیت قدیمی بنیانگذار انقلاب اسلامی واقع در خمین، برپایی نمایشگاه عرضه محصولات فرهنگی از آستان قدس رضوی و انجام مراسم اختتامیه در مشهد میقان از جمله برنامه‌های این هفته است.

مشایخی از برگزاری مراسم پیاده‌روی با عنوان “میثاق با ولایت” خبر داد و گفت: این مراسم با حضور دوستداران اهل بیت عصمت و طهارت (ع) عصر روز جمعه ۲۰ اردیبهشت از کیلومتر ۴ جاده اراک-فراهان (دور‌برگردان جدید) آغاز و تا حرم مطهر امامزاده محمد عابد (ع) ادامه دارد.

وی در پایان افزود: اختتامیه هفته فرهنگ رضوی استان مرکزی نیز بعد از پیاده‌روی در بقعه متبرکه امامزاده محمد عابد (ع) برگزار می شود.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.