تاکید معاون استاندار مرکزی بریکسان سازی سرعت گیرهای شهر اراک

به گزارش اخبار روزانه استان مرکزی و به نقل از ایرنا، مهدی زندیه وکیلی روز یکشنبه در شورای ترافیک استان مرکزی افزود: سرعت گیرها ابزار کنترل سرعت وسایل نقلیه محسوب می شوند تا از بروز حوادث رانندگی جلوگیری کنند اما در مواردی به علت شکل ناصحیح و غیرمتعارف، خود عامل حوادث رانندگی می شوند.
وی اظهر کرد: متاسفانه تنوع سرعت گیرها در سطح کلان شهر موجب شده تا رانندگان دچار خطای دید شده و آمار حوادث رانندگی افزایش پیدا کند.
وی اظهار کرد: سرعت گیرها از انواع مختلف شامل پلاستیکی و آسفالتی در این شهر موجب شده رانندگان غریبه که وارد اراک می شوند، دچار سردرگمی و مشکل شوند.
وی گفت: به منظور جلوگیری از حوادث رانندگی لازم است شکل واحدی برای سرعت گیرهای اراک طراحی و نصب شود و این مهم می بایست ظرف مدت یک سال آتی عملیاتی شود.
وی اضافه کرد: سرعت کاه ها به دلیل مجبور کردن رانندگان به ترمزهای ناگهانی و امکان برخورد اتومبیل پشتی، در برخی مواقع موجب تصادف می شوند.
رییس پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی استان مرکزی نیز گفت: کنترل تخلفات رانندگی با شیوه های قدیمی امکان پذیر نیست و لازم است از دوربین های مدرن و پیشرفته و از سامانه هوشمند بهره گرفت.
سرهنگ ابوالفضل امیدی افزود:هم اکنون ۱۷ دستگاه دوربین، تخلفات رانندگی در کلان شهر اراک را ثبت می کنند اما برای ثبت کنترل تخلفات رانندگی به روش هوشمند لازم است حداقل ۳۰ دوربین در خیابان ها و تقاطع های بزرگ و پرتردد نصب شود.
نحوه دسترسی ایمن در بلوار شهید بهشتی خمین، استفاده بهینه از دوربین های نظارتی ثبت تخلفات در معابر شهری، ساخت بلوار میانی جاده متنهی به مرزیجران از دوراهی مهرآباد به پل روگذر مرزیجران، مشکلات ترافیکی محور اراک – قم در محدوده بخش معصومیه، طرح تقاطع غیر هم سطح میدان ورزش و نحوه آرام سازی تردد و رفع مشکلات عبور ایمن در برخی معابر اصلی شهر اراک شامل تقاطع خیابان شریعتی و جنت، خیابان انوری معبر روبروی ساختمان شماره چهار دادگستری، دانشگاه اراک در بلوار میرزا شیرازی از جمله مواردی بود که در این نشست از سوی کارشناسان و مشاوران ارایه و مورد بررسی قرار گرفت و برای هریک دستورات اجرایی لازم صادر شد.
شهرستان اراک – مرکز استان مرکزی- از سه بخش مرکزی، ساروق و معصومیه تشکیل شده و دارای ۵۹۹ هزار و ۶۳۴ نفر جمعیت است.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.