تعطیلی واحدهای تولید گل و گیاه در محلات به دلیل کم‌آبی

به گزارش اخبار روزانه استان مرکزی ، حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار داشت: در حال حاضر این شهرستان با مشکل کم آبی مواجه است و بسیاری از فعالان صنعت گل و گیاه به دلیل کم آبی نمی‌توانند از همه ظرفیت‌های موجود استفاده کنند و برخی از واحدهای تولید گل و گیاه نیز به حالت نیمه‌تعطیل در آمده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: با همکاری مسئولان استان و شهرستان دو استخر بسیار بزرگ برای تامین آب در نظر گرفته شده، اما آب این دو استخر هم رو به پایان است و باید از چاه‌هایی که اطراف این دو استخر وجود دارد برای تامین آب استفاده شود.

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در زمینه استفاده بهینه از آب موجود، لازم است اقدامات جدی‌تری انجام شود، مقدار زیادی از آب سرچشمه محلات در شش ماهه دوم سال که باغات نیاز به آبیاری ندارند، هدر می‌رود که باید در این زمینه کار جدی انجام شود.

سلیمی افزود: بحث سامان‌دهی باغات محلات توسط فرماندار و معاونت فرمانداری با جدیت دنبال می‌شود که اگر این طرح اجرا شود و باغات محلات از این وضعیت خارج شوند، مشکلات آب شهرستان به میزان قابل توجهی حل خواهد شد.

وی با اشاره به ایجاد منطقه اقتصادی ویژه برای رشد و توسعه صنعت سنگ اظهار داشت: حدفاصل بین سنگستان و شهرک صنعتی شهید بابایی زمینی به مساحت ۲۵۰ هکتار برای ایجاد کارخانه‌های سنگ‌بری در نظر گرفته و مجوزهای لازم صادر شده است.

نماینده مردم دلیجان و محلات در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ایجاد یک منطقه اقتصادی برای صنعت سنگ این امکان را فراهم می‌کند تا فعالان سنگ بتوانند به راحتی دستگاه‌های مورد نیاز خود را بدون پرداخت عوارض و گمرک وارد کنند و از آن سو سنگ خود را به راحتی به کشورهای دیگر صادر کنند.

وی تاکید کرد: لازم است که در این بحث یک متولی انجام امور را بر عهده بگیرد و کار را با سرعت پیش ببرد.

به گفته وی شهرداری محلات و نیم‌ور و دلیجان می‌توانند به صورت مشترک این کار را انجام دهند.

سلیمی با اشاره به اعتراض فعالان صنعت سنگ به نحوه اجرای مالیات بر ارزش افزوده ادامه داد: در قانون پیش‌بینی شده که مالیات بر ارزش افزوده از مصرف کننده نهایی دریافت شود، اما در حال حاضر این مالیات از واحدهای تولید دریافت می‌شود که این مسئله نیاز به بازنگری دارد.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.