برگزاری گردهمایی روسای مراکز آموزش علمی کاربردی استان مرکزی

به گزارش اخبار روزانه استان مرکزی و به نقل از خبرگزاری فارس از اراک، نوزدهمین گردهمایی روسای مراکز آموزش علمی کاربردی استان مرکزی بعد از ظهر پنجشنبه و با هدف بررسی راهکارهای ارتقای توان علمی دانشگاه‌های علمی کاربردی برگزار شد.

رئیس شورای مرکزی موقت کانون‌های کارآفرینی کشور در این نشست گفت: هماهنگی و تعامل مراکز آموزش علمی کاربردی در راستای ارتقای توان علمی دانشگاه‌ها اصل بسیار مهمی است که باید به صورت جدی مدنظر قرار گیرد.

مجید ایزدی افزود: در این گردهمایی با تشکیل کارگروه‌های تخصصی آموزش،‌ پژوهش و فناوری و کارگروه فرهنگی- اجتماعی و اطلاع‌رسانی راهکارهای افزایش تعاملات بین دانشگاه‌ها مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.

وی تصریح کرد: توجه به بحث خود ارزیابی کیفی مراکز آموزشی، افزایش توان علمی دانشگاه‌ها و رتبه‌بندی مراکز دانشگاهی از نظر کیفی نیز مسائل مهمی است که باید به آن پرداخته شود.

مدیرعامل شرکت انرژی صنعت خاورمیانه ادامه داد: این شرکت از آمادگی لازم برای انعقاد تفاهم‌نامه همکاری با دانشگاه‌های استان در حوزه‌های صنعت و کشاورزی برخوردار است.

ایزدی گفت: دانشگاه‌ها باید به سمت پژوهش‌محوری حرکت کنند و در این راه می‌توانند از ظرفیت‌های مراکز صنعتی بهره گیرند.

وی با اشاره به پتانسیل‌های استان در حوزه گردشگری بیان کرد: ظرفیت‌های بسیاری در استان وجود دارد که با کمی تعامل می‌توان از این ظرفیت‌ها در زمینه تولید ثروت استفاده کرد.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.